یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

گروه بورس: معاون بورس تهران از ورود سه هلدینگ بزرگ پتروشیمی خلیج‌فارس، نفت و گاز تأمین اجتماعی و هلدینگ دارویی تأمین اجتماعی به بورس خبر داد.

بورس

محمد رضا عربی معاون ناشران و اعضای بورس اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با همشهری برنامه عرضه سهام شرکت‌های جدید در بورس را تشریح کرد و گفت: مشکل واگذاری سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس حل شد و قرار است این شرکت با مجموع 15شرکت زیرمجموعه در بورس واگذاری شود، اما به غیراز این شرکت ، دو هلدینگ بزرگ دیگر نیز درخواست خود را برای ورود به بورس تهران ارائه کرده‌اند که مراحل ورود این شرکت‌ها به بورس در حال طی شدن است.

وی از این دو شرکت به‌عنوان دو هلدینگ بزرگ یاد کرد و در ادامه توضیح داد: دو هلدینگ از شرکت‌های زیرمجموعه‌ تأمین اجتماعی به نام‌های هلدینگ نفت و گاز تأمین اجتماعی و هلدینگ دارویی تأمین اجتماعی درخواست خود را به بورس ارائه کرده‌اند و مدارک این دو شرکت در حال بررسی است. تلاش ما این است که سهام این دو شرکت نیز تا پایان سال در بورس عرضه شود. وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود شرکت هلدینگ خلیج‌فارس پس از عرضه به بزرگ‌ترین شرکت بورس بدل می‌شود، گفت: سرمایه اولیه این شرکت دو هزارو600میلیارد تومان است اما ارزش کل سهام این شرکت در روز عرضه مشخص می‌شود چرا که بازار تعیین‌کننده قیمت هر سهم این شرکت است.

برنامه پذیرش همراه اول

وی در مورد ورود شرکت همراه اول به بورس که هم‌اکنون سهامش در فرابورس در حال دادوستد است، گفت: مدیران شرکت همراه اول هنوز درخواست رسمی خود را به بورس ارائه نکرده‌اند اما به‌طور غیررسمی تمایل خود را برای ورود به بورس اعلام کرده‌اند. عربی افزود: به محض ارائه درخواست رسمی از سوی شرکت همراه اول برنامه پذیرش این شرکت در دست بررسی قرار می‌گیرد. به گفته وی شرکت ایرانسل هم هنوز درخواست رسمی برای پذیرش به بورس ارائه نکرده است.

معارفه سیمان آبیک؛ به‌زودی

عربی در ادامه درباره دلایل تأخیر در عرضه‌های سال 91گفت:به‌دلیل مشکلاتی که بر سر راه واگذاری سهام دو شرکت به بورس وجود داشت برنامه زمان‌بندی عرضه‌های امسال دچار تأخیر شد اما با حل‌شدن مشکل واگذاری شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس امیدواریم تا پایان سال برنامه عرضه سهام شرکت‌های جدید در بورس شتاب بیشتری بگیرد.

وی تأکید کرد: موضوع عرضه سهام شرکت هلدینگ خلیج‌فارس با 15شرکت زیرمجموعه‌اش و همچنین موضوع واگذاری سیمان آبیک مدت‌ها دچار بحث‌های پیچیده‌ای شده بود و این دو موضوع باعث تأخیر در واگذاری سهام شرکت‌ها شد. موضوع پذیرش شرکت سیمان آبیک هم از نظر بورس نهایی شده و فقط منتظر دریافت بودجه سال 91این شرکت هستیم. به گفته وی طی روز‌های آینده با دریافت بودجه سال 91شرکت سیمان آبیک که مورد بررسی سازمان حسابرسی قرار گرفته است مراسم معارفه این شرکت برای ورود به بورس برگزار می‌شود.

کد خبر 193822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز