گروه بورس: معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ از عرضه بلوک 50.5درصدی سهام فولاد خوزستان به‌عنوان بزرگ‌ترین خصوصی‌سازی سال در بورس خبرداد.

بورس

به گزارش همشهری، مراسم معارفه شرکت فولاد خوزستان برای عرضه بلوک سهامش در بورس یکشنبه‌شب با حضور مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌، مدیران ارشد شرکت فولاد خوزستان و شرکت تأمین سرمایه آرمان برگزار شد. این برای نخستین‌بار بود که برای واگذاری یک بلو ک بزرگ در قالب اصل 44نشست معارفه(rote show) در بورس تهران برگزار می‌شد و متولی این ابتکار شرکت تأمین سرمایه آرمان بود.

در همین رابطه محمود افضلی معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ درباره زمان واگذاری بلوک سهام شرکت فولاد خوزستان گفت: همه مراحل آماده‌سازی‌ بلوک سهام شرکت فولاد خوزستان انجام شده و دوشنبه آینده 20آذر‌ماه بلوک50.5درصدی شرکت فولاد خوزستان از طریق بورس واگذار می‌شود. وی در مورد بدهی 250میلیون یورویی فولاد اکسین توضیح داد: فولاد اکسین در واقع پیش از خصوصی‌سازی‌ به‌عنوان طرح توسعه فولاد خوزستان آغاز به‌کار کرد بر همین اساس شرکت فولاد خوزستان ضمانت بازپرداخت این وام را برعهده گرفت اما بعد از مدتی سهام شرکت فولاد اکسین به‌عنوان یک شخصیت حقوقی مستقل و یک شرکت جداگانه واگذار شد. او تأکید کرد: این بدهی ارزی متعلق به فولاد اکسین است و خود مالکان و مدیران شرکت هم آن را قبول دارند.

محمد جمالی مدیرعامل تأمین سرمایه آرمان ضمن روشن‌سازی‌ ابعاد واگذاری بلوک فولاد خوزستان گفت: سهام فولاد خوزستان برای نخستین‌بار پنج‌سال پیش در بورس تهران به ازای هر سهم 335تومان عرضه شد و در حال حاضر قیمت هر سهم آن در محدوده 2200تومان نوسان دارد. وی افزود:آمارها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذارانی که پنج‌سال پیش سهام فولاد خوزستان را خریداری کرده‌اند دارایی‌شان در این مدت 9برابر شده است. جمالی پیش‌بینی کرد واگذاری بلوک سهام فولاد خوزستان به یکی از مهم‌ترین خصوصی‌سازی‌‌ها در قالب اصل44 تبدیل شود.

در ادامه مراسم معارفه عبدالمجید شریفی مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: ارزش بازار سهام فولاد خوزستان با گذشت پنج سال از نخستین عرضه آن در بورس به چهار هزارو827میلیارد تومان رسیده است.او اعلام کرد: پیش‌بینی سود هر سهم فولاد خوزستان برای امسال چهار هزارو728ریال است که در مقایسه با سود سال گذشته که رقمی معادل هزار و 812ریال بود افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

کد خبر 193245
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز