گروه بورس: دیروز همزمان با جهش شاخص کل بورس تهران، شرکت مخابرات ایران که ماه گذشته رتبه نخست بزرگ ترین شرکت بورس را پس از سه سال به شرکت ملی مس واگذار کرده بود به رده سوم رفت و شرکت فولاد مبارکه به رده دوم بزرگ ترین شرکت بورس صعود کرد.

بورس

به گزارش همشهری، دیروز با جهش 377 واحدی شاخص کل بورس تهران ارزش کل بورس تهران از مرز 153 هزار میلیارد تومان عبور کرد اما در عین حال شرکت مخابرات که بیش از سه سال در صدر فهرست بزرگ ترین شرکت بورس یکه تازی می کرد این بار جای خود را به شرکت فولاد مبارکه اصفهان دادو و خود در جایگاه سوم بورس ایستاد.

در مبادلات روز گذشته رکوردشکنی‌های بورس تهران همچنان ادامه یافت و ارزش کل بورس تهران از مرز 153 هزار و 328 میلیارد تومان عبور کردو شاخص کل بورس هم برای نخستین‌بار به 33 هزار و 659 واحد رسید اما مهم ترین نکته در مبادلات روز گذشته رشد قیمت سهام چهار شرکت مهم معدنی و فلزی بازار سرمایه بود که بخش زیادی از ارزش بازار سهام را در اختیار دارند.

دیروز ارزش بازار سهام چهار شرکت ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، چادرملو و گل‌گهر به دلیل جهش قیمت سهام‌شان با افزایش قابل‌ملاحظه‌ای روبه‌رو شد و این شرکت‌ها توانستند به رتبه های بالای بورس دست یابند. در میان این شرکت‌ها، فولاد مبارکه اصفهان توانست پس از مدت‌ها گوی سبقت را از شرکت مخابرات برباید و به رده دوم بزرگ‌ترین شرکت بورس صعود کند. شرکت‌های چادرملو و گل‌گهر هم توانستند پس از مخابرات در رده‌های چهار و پنجم قرار بگیرند.

شرکت مخابرات ایران از زمان ورودش به بورس در میانه سال87 تاکنون عنوان بزرگ‌ترین شرکت بورس را در اختیار داشت اما از ماه گذشته به دلیل رشد قیمت سهام شرکت ملی صنایع مس، شرکت مخابرات این عنوان را به ملی مس واگذار کرد و دیروز هم با رسیدن ارزش کل سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان به 10 هزار و 670‌میلیارد تومان، شرکت مخابرات به رده سوم جدول سقوط کرد. در حال حاضر شرکت ملی صنایع مس ایران با ارزشی معادل 12 هزار و 656 میلیارد تومان عنوان بزرگ‌ترین شرکت بورس را در اختیار دارد و ارزش کل شرکت مخابرات هم در پایان مبادلات دیروز به 10 هزار و 188 میلیارد تومان رسید. پس از این سه شرکت به ترتیب شرکت های چادرملو و گل‌گهر با ارزشی معادل 7166 و 6370 میلیارد تومان قرار گرفته‌اند.

کد خبر 193689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز