نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارائه پیشنهاد‌های جدید برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی کشور از طریق بازار سرمایه خبر داد.

بورس

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با همشهری ضمن اعلام این مطلب افزود: ما یک پیشنهاد مشخص برای الحاق به بودجه سال92 داریم که براساس آن پروژه‌های عمرانی کشور از طریق بازار سرمایه تأمین مالی خواهند شد؛ به این طریق که دارایی‌های دولت برای اجرای پروژه‌های عمرانی با بنگاه‌های غیردولتی تهاتر می‌شوند. وی افزود: دولت درحال حاضر برای اجرای پروژ‌ه‌های عمرانی کشور با مشکل کمبود بودجه روبه‌رواست به همین دلیل می‌تواند از طریق تهاتر دارایی‌هایش در شرکت‌های دولتی بخش زیادی از پروژه‌های عمرانی کشور را تأمین مالی کند.

او در ادامه توضیح داد: به این شکل که در حال حاضر فهرستی از شرکت‌های دولتی قابل واگذاری وجود دارد که باید براساس سیاست‌های اصل44 واگذار شوند، بنابر این سهام این شرکت‌ها می‌تواند برای اجرای پروژ‌ه‌های عمرانی کشور مورد تهاتر قرار بگیرد. پورابراهیمی تأکید کرد: این طرح ویژگی‌های بسیار زیادی دارد، به‌طور مثال دولت از این طریق می‌تواند به روند اجرای سیاست‌های اصل44 سرعت دهد، همچنین بخشی از نیاز‌های مالی خود را رفع کند.

وی ادامه داد: درعین حال با اجرای این طرح مالکیت بخشی از شرکت‌ها به بخش غیردولتی و بازارسرمایه منتقل می‌شود و نهایتا سهام این شرکت‌ها در بازار سرمایه عرضه خواهد شد، همچنین این کار باعث صرفه‌جویی اقتصادی دولت می‌شود.به گفته عضو شورای بورس، این طرح به‌عنوان متن پیشنهادی در لایحه بودجه سال92 مطرح خواهد شد.

کد خبر 193956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز