جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

گروه بورس: درحالی‌که ارزش بورس‌های جهان به‌دلیل بحران‌های مالی دنیا در‌ماه می‌(اردیبهشت‌ماه امسال) سال‌جاری به پایین‌ترین حد خود در سال 2012رسیده بود، فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار گزارش داد ارزش بورس‌های دنیا با اتخاد تدابیر جدید بار دیگر روند رو به رشد خود را آغاز کرده‌اند.

بورس

به گزارش همشهری، فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار روز گذشته تازه‌ترین گزارش خود را منتشر کرد و در آن به بررسی بازار‌های مالی جهان پرداخت. بر‌مبنای آمار‌ها و تحلیل‌های این فدراسیون ارزش کل بورس‌های دنیا در‌ماه اکتبر سال‌جاری با پنج درصد رشد نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته از مرز52هزارو435میلیارددلار عبور کرده است.

این در حالی است که ارزش کل بورس‌های دنیا در‌ماه می‌سال‌جاری(اردیبهشت) به‌دلیل افزایش تنش‌ها در مورد بحران مالی ناحیه یورو و مشکلات ناشی از بدهی‌های مالی برخی کشورهای اروپایی با پنج هزارو300میلیارد دلار کاهش به 48هزارو106میلیارد دلار رسیده بود.

بیشترین میزان رشد در این مدت مربوط به بورس‌های قاره آمریکا بوده است که طی آن ارزش 10بورس این منطقه که بزرگ‌ترین بورس‌های دنیا محسوب می‌شوند با 11.5درصد رشد به 22هزارو 538میلیارد دلار رسیده است. در حال حاضر بورس نیویورک با ارزشی معادل 13هزارو 624میلیارد دلار بزرگ‌ترین بورس دنیاست که معادل ارزش کل25بورس منطقه اروپا، آفریقا و خاورمیانه است.

در گزارش فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار همچنین آمده است ارزش 25بورس منطقه اروپا، آفریقا و خاورمیانه هم با 0.6درصد رشد به 13هزارو 967میلیارد دلار رسیده است. پیش از این نام ایران هم در فهرست بورس‌های این منطقه بود اما درست از اکتبر سال گذشته عضویت بورس تهران در فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار به حالت تعلیق در آمد و تاکنون با بازگشت دوباره بورس تهران به این فدراسیون موافقت نشده است.

بورس‌های کشور‌های آسیای جنوب شرقی نیز در این مدت وضع مشابهی داشته‌اند و ارزش بورس‌های بزرگ این منطقه با 4/0درصد رشد به 15هزارو947میلیارد دلار درپایان‌ماه اکتبر رسیده است. در حال حاضر بورس‌های توکیو، هنگ کنگ و شانگهای چین به‌ترتیب با ارزشی معادل 3275، 2633و 2313میلیارد دلار ا ز جمله بزرگ‌ترین بورس‌های دنیا هستند که در این منطقه قرار گرفته‌اند. در حال حاضر بورس توکیو پس از بورس‌های نیویورک ، نزدک و لندن چهارمین بورس بزرگ دنیا ست و بورس‌های هنگ‌کنگ و شانگهای چین پس از بورس یورونکست اروپا در رده‌های ششم و هفتم دنیا قرار گرفته‌اند.

کد خبر 192785
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز