یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

گروه بورس: آمارها نشان می‌دهد که سهامداران بورس تهران در آبان ماه امسال سه درصد سود از محل سرمایه گذاری در بازار سهام به دست آورده‌اند.

بورس

به گزارش همشهری، پاییز امسال فصل تازه ای دردوره معاملات بورس رقم خورد ونحوه سرمایه گذاری در بازار سهام به شکل بی‌سابقه‌ای دچار تحول شد، به طوری که بیشتر نماگرهای بازار سهام رکورد های باور نکردنی به ثبت رساندند و شاخص بورس هم به شدت افزایش یافت.

این روند در آبان ماه هم تداوم یافت و برخلاف بازار های رقیب نظیر طلا و ارز، بورس تهران شرایط صعودی خود را ادامه دادو سرمایه‌گذاران توانستند بار دیگر بازده مناسبی از محل سرمایه گذاری در بورس تهران به دست بیاورند. این در حالی است که سرمایه گذارانی که دارایی خود را تبدیل به ارز یا سکه کرده بودند با کاهش ارزش دارایی هایشان مواجه شدند.

اطلاعات رسمی بورس تهران نشان می‌دهد شاخص بورس تهران که بیانگر میزان بازده سرمایه گذاری در بازار سهام است به طور میانگین از ابتدای آبان‌ماه تا پایان همین ماه 3.08 درصد رشد کرده است. این به معنای این است که میزان بازده سرمایه گذاری در کل شرکت های بورس با احتساب افزایش قیمت سهامشان و دریافت سود نقدی به طور میانگین 3.08 درصد بوده است.

همچنین میزان بازده هشت ماهه بورس از ابتدای سال تاکنون به 21 درصد رسیده که بخش زیادی ازآن مربوط به معاملات مهر ماه است که طی آن سهامداران توانستند 14 درصد بازده از محل سرمایه گذاری در بورس به دست بیاورند.

همچنین در آبان ماه امسال شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب دو و7.5 درصد رشد کردند. از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و 52 هزار نفر، سه‌میلیون معامله در بورس انجام داده و طی آن 43 میلیاردو738میلیون سهم را به ارزش 11‌هزارو883 میلیارد تومان خریداری کرده‌اند.

کد خبر 192290
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز