گروه بورس: حجم دادوستدهای انجام شده در بازار سرمایه، از ابتدای امسال تاکنون، از مرز 56هزار میلیارد تومان عبور کرد.

بورس

به گزارش همشهری، علی صالح‌آبادی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در همایش توانمندی‌های تولیدی و صنعتی اعلام کرد: حجم معاملات سال گذشته سه بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس و بورس کالای ایران 62هزار میلیارد تومان بود. پیش‌بینی می‌شود، امسال این رکورد شکسته شود. او گفت: هم‌اکنون ارزش بورس تهران و فرابورس ایران به‌ترتیب به بیش از 142و 37هزار میلیارد تومان رسیده، به این ترتیب در مجموع ارزش بازار این دو بورس به مرز 180هزار میلیارد تومان رسیده است.

ویژگی‌های بورس

صالح آبادی افزایش نقدشوندگی، عمق و ارزش بازار و گسترش سطح دسترسی مردم را از مهم‌ترین ویژگی‌های بازار سرمایه در سال‌های اخیر دانست و گفت: فعالیت سامانه معاملات برخط (آنلاین) و همچنین ارائه خدمات مربوط به بازار سرمایه در برخی شعب بانک‌ها باعث افزایش دسترسی مردم به بورس شده است.

امکانات بورس کالا

او با بیان اینکه امکان سلف‌فروشی در بورس کالا مهیاست، اعلام کرد: شرکت‌ها می‌توانند پول خود را به‌صورت نقدی دریافت کنند اما محصولات خود را ظرف سه‌ماه تا یک‌سال به خریداران تحویل دهند که این امر تأمین مالی کوتاه‌مدتی را برای شرکت‌ها فراهم کرده است. صالح‌آبادی گفت: استانداردهای مشخصی برای پذیرش کالاها در بورس کالا وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند با ورود به این عرصه، محصولات خود را در فضای رقابتی بورس کالا کشف قیمت کنند.

کد خبر 191839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز