گروه بورس:60 هزار سهامدار بانک شهر در شرایطی در بلاتکلیفی به‌سرمی‌برند که فقط چند کاغذ اداری مانع از عرضه این بانک در فرابورس شده است.

بورس

مسئولان فرابورس می‌گویند: همه مراحل عرضه سهام این بانک را انجام داده‌اند.به گزارش همشهری، مسئولان بانک شهر از سال گذشته مدعی بودند که سهام این بانک به‌زودی در فرابورس عرضه می‌شود اما نه فقط این موضوع محقق نشد بلکه همچنان ماجرای عرضه سهام این بانک در بلاتکلیفی به سر می‌برد و خیل سهامداران این بانک به‌شدت نسبت به این موضوع معترضند چرا که دارایی سهامداران این بانک مدت‌هاست بلوکه‌شده و سهامداران بانک شهر فقط می‌توانند به‌صورت غیرقانونی از طریق دفاتر اسناد رسمی کارهای نقل و انتقال سهامشان را انجام دهند درحالی‌که براساس قانون کار نقل و انتقال سهام باید تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار باشد.

تازه‌ترین اطلاعات دریافتی خبرنگار همشهری حاکی از آن است که با وجود آنکه همه مراحل عرضه سهام بانک شهر در فرابورس انجام شده، اما فقط تهیه چند کاغذ اداری مانع از ورود این بانک به فرابورس شده ضمن اینکه مسئولان ارشد فرابورس به مدیران بانک شهر توصیه کرده‌اند قبل از تهیه مدارک باقیمانده برای ورود به فرابورس، سهام این بانک در بازار پایه فرابورس عرضه شود تا قابلیت انجام معاملات سهام برای 60هزار سهامدار این بانک به‌صورت رسمی فراهم شود اما تاکنون پاسخ شفافی در این‌باره از سوی مدیران بانک‌شهر ارائه نشده است.

در همین رابطه مهدی علم الهدی که مدیر پذیرش و ورود شرکت‌های جدید به فرابورس است در گفت‌وگو با همشهری درباره مراحل ورود بانک شهر به فرابورس گفت: همه مراحل ورود بانک شهر به فرابورس انجام شده و فقط چند مدرک و تأیید باقی مانده که بانک‌شهر وارد فرابورس شود. مدیرپذیرش فرابورس افزود: هیأت پذیرش، چند تأییدیه دیگر از مسئولان بانک شهر درخواست کرده که درصورتی که این مدارک از سوی هیأت مدیره بانک شهر ارائه شود در کمتر از یک هفته سهام این بانک در فرابورس عرضه می‌شود. وی در پاسخ به این پرسش که آیا بانک شهر باید نامه تأییدیه از بانک مرکزی دریافت کند، گفت: یکی از مدارکی که از سوی هیأت پذیرش درخواست شده؛ دریافت تأییدیه از سوی بانک مرکزی است که این مربوط به تأیید فعالیت بانک شهر می‌شود که باید از سوی بانک مرکزی به فرابورس ارسال شود.

علم‌الهدی درباره اینکه 60هزار سهامدار این بانک در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند و نمی‌توانند سهام‌شان را دادوستد کنند، گفت: ما در جلسات هیأت پذیرش یک پیشنهاد مشخص به مسئولان بانک شهر ارائه کردیم و آن این بود که سهام بانک در بازار پایه فرابورس عرضه شود تا مشکل سهامداران بانک حل شود چراکه عرضه سهام این بانک در بازار پایه فرابورس نیاز به تأییدیه‌های مذکور ندارد اما مسئولان بانک هنوز پاسخی در این‌باره نداده‌اند.

وی توضیح داد: به این ترتیب دو راهکار پیش روی مسئولان بانک شهر است یکی اینکه چند برگ مدرک باقیمانده را برای پذیرش در فرابورس به‌زودی ارائه کنند یا اینکه سهامشان در بازار پایه فرابورس عرضه شود که طی همه این مراحل کمتر از یک هفته زمان می‌برد و از نظر مسئولان فرابورس همه شرایط ورود بانک شهر به فرابورس آماده و مهیاست.او به سهامداران بانک شهر نوید داد؛ درصورت انجام این مراحل سهام این بانک ظرف یک هفته در فرابورس عرضه شود.

کد خبر 192552
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز