همشهری آنلاین: در جلسه 4 ساعته اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و مسئولان سینمایی مباحثی چون تنظیم یک آیین‌نامه ثابت، تعیین خط قرمزها و کم کردن وظایف دولت و سپردن مسئولیت‌ها به بخش خصوصی و تهیه‌کنندگان مطرح شد.

سینما

به گزارش فارس، عصر روز 18 آذرماه جلسه ای با محوریت سینمای ایران، با حضور برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از جمله نصرالله پژمان‌فر و جمشید جعفر‌پور و بعضی از مسئولان سیما و سینما از جمله جلیل‌عرفان‌منش؛ نماینده سازمان سینمایی، مهدی فرجی؛ از صدا و سیما، جمال شورجه، محمد خزاعی و محمدعلی خبری از شورای انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه که از ساعت 13 تا 17 روز یادشده برگزار شد مباحثی چون چگونگی نظارت بر سینما، وظایف نظارت و ارزشیابی در سینما و نوع اقداماتی که در حوزه نظارت بر سینما باید اتفاق بیفتد تا خروجی‌ها این هنر صنعت، خروجی‌های مطلوبی باشد و فیلم ها در زمان اکران دچار مشکل نشوند، مطرح شد.

در این جلسه جلیل عرفان‌منش عنوان کرد: اداره کل نظارت و ارزشیابی سینما، آیین‌نامه جدیدی را در باب نظارت تنظیم کرده و این آئین‌نامه‌ در حال اجرایی شدن است تا فیلم‌نامه‌ها خوانده شده و در زمان ساخت کمتر دچار مشکل شوند.

وی تاکید کرد: اگر این آیین‌نامه‌ها به طور کامل اجرا شود، سینما کمتر دچار مشکلات و بحران خواهد شد.

پیشنهادهای مختلفی از سوی مسئولان حاضر مطرح شد و از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی چون؛ تنظیم یک آیین‌نامه ثابت و شفاف‌سازی در حوزه نظارت، تعیین خط قرمز، باید و نبایدهایی برای فیلم‌سازان، کم کردن وظایف دولت و سپردن مسئولیت‌ها به بخش خصوصی و تهیه‌کنندگان، دادن اختیارات بیشتر به تهیه‌کنندگان و اعتماد بیشتر به بخش خصوصی، اشاره کرد.

قرار بود در این جلسه به مباحث سیما نیز پرداخته شود اما زمان کفاف این بحث را نداد و صحبت کردن در خصوص مسائل سیما به جلسه بعد موکول شد.

 

کد خبر 193779

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز