همشهری آنلاین: مدیرعامل خانه هنرمندان ایران از تاسیس سینماتک خانه هنرمندان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مدیر عامل خانه هنرمندان

به گزارش مهر، مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان در مورد بحث "سینماتک" خانه هنرمندان توضیح داد: فعال بودن سینما تک برای نمایش فیلم‌های مستند و آثاری که مخاطب خاص دارد، در مجموعه خانه هنرمندان یک الزام است.

وی افزود:‌ تجربه سینماتک در محلی مثل موزه هنرهای معاصر بسیار خوشایند بود و این تجربه اثبات کرد که وجود این پروژه در خانه هنرمندان هم می‌تواند مثمرثمر باشد برای همین مباحث تاسیس آن را شروع کرده و در آینده‌ای نزدیک آن را خواهیم ساخت.

سرسنگی از راه‌اندازی سینماتک در خانه هنرمندان خبر داد و افزود: فضای سالن آماده شده و قرارست سینما شهر آن را تجهیز کند و پرده سینما نیز نصب شود. در این سالن فیلم‌های متفاوت اکران می‌شود.

فضای پارک هنرمندان امن‌تر می‌شود

وی همچنین درباره مشکلات تاریکی پارک خانه هنرمندان و مشکلاتی که برای بازدیدکنندگان شبانه ایرانشهر پیش می‌آورد، گفت: قراردادی برای نورپردازی با شهرداری بسته شده است و به دنبال آن هستیم که این پارک امنیت بیشتری داشته باشد همچنین به زودی فضای اطراف خانه هنرمندان تبدیل به گذرگاه پیاده می‌شود و دیگر اتومبیل نمی‌تواند حرکت کند و دوربین مداربسته نیز در محوطه نصب می‌شود.

وی درباره سالن شماره 3 تماشاخانه ایران شهر گفت: قرارداد احداث سالن منعقد شده و این سالن تا اردیبهشت ماه آینده افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به مشخص نبودن وضعیت خانه سینما اصناف سینمایی می‌توانند برنامه‌های خود را در خانه هنرمندان اجرا کنند.

از دیگر برنامه‌های ما برگزاری پاتوق‌های تخصصی در حوزه سینما، تئاتر، ادبیات و حتی خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر است.

سرسنگی در مورد ساخت یک گالری روباز در خانه هنرمندان گفت: قصد داریم یک گالری باز در فضای فرهنگی کشور ایجاد کنیم که ساخت آن هزینه زیادی ندارد و فقط 70 میلیون تومان هزینه دارد اما از این نوع گالری فقط چهار نمونه در دنیا وجود دارد.

بنیاد مفاخر تاسیس می‌کنیم

سرسنگی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از هنرمندان ما مفاخر فرهنگی و میراث فرهنگی هستند؛ گفت: باید از خود بپرسیم متولی آثار افرادی همچنین ژازه طباطبائی، هانیبال الخاص و منصوره حسینی بعد از فوتشان کیست؛ لذا لزوم تاسیس بنیادی به نام بنیاد مفاخر احساس می‌شود و قصد داریم این بنیاد را تاسیس کنیم.

وی با اشاره به توسعه فضاهای خانه هنرمندان گفت: به زودی کادر اداری از خانه هنرمندان به ساختمانی که در اختیار ارتش است منتقل می‌شود.

همچنین فضای خانه هنرمندان کاملا تبدیل به فضای فرهنگی و هنری می‌شود.

 

کد خبر 193657

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز