همشهری آنلاین: کاروان آموزشی اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران در یاسوج با حضور بیش از 300 تن از فیلمسازان، هنرمندان، دانشجویان و اساتید دانشگاه این شهر در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج به ایستگاه سوم رسید.

فیلمسازی با موبایل

به گزارش همشهری آنلاین، روز دوشنبه 13 آذر ماه دانشگاه یاسوج میزبان مهرداد اسکویی دبیر بخش فیلم، حمید خانی دبیر اجرایی و اعضاء ستاد برگزاری جشنواره فیلم و عکس همراه تهران شد تا در کنار معرفی جشنواره و بخش های تخصصی آن، کارگاه آموزشی "عکاسی و فیلم سازی خلاق با تلفن همراه" بوسیله مهرداد اسکویی برگزار شود.

در ابتدای این نشست، محمدصادق قائمی مدیرامورفرهنگی دانشگاه یاسوج به ایراد سخن پرداخته و با اشاره به همکاری این معاونت با جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، به معرفی دانشگاه یاسوج و توانایی‌های علمی و هنری آن پرداخت.

در بخش بعد دبیر اجرایی جشنواره توضیحات کوتاهی درباره بخش های جشنواره و دلیل تمرکز جشنواره بر بحث آموزش ارائه کرده و افزود: این کارگاه های آموزشی با هدف ارتباط نزدیک با مخاطبان جشنواره و همچنین فرهنگسازی در زمینه استفاده از تلفن همراه به عنوان یک رسانه برنامه ریزی شده است.

نماینده شرکت سامسونگ نیز توضیحات فنی و تخصصی درباره عکاسی و فیلم برداری بوسیله گوشی های تلفن همراه ارائه کرد که با معرفی قابلیت های فنی مدل های مختلف گوشی های موبایل همراه شد و مورد استقبال عموم شرکت کنندگان قرار گرفت.

بخش دوم و سوم این جلسه به کارگاه آموزشی مهرداد اسکویی اختصاص یافت که با پخش فیلم های موبایلی که در خارج از ایران تولید شده اند و همچنین تعدادی از فیلم های موبایلی که در ایران به نمایش در آمده اند برگزار شد.

اسکویی در این کارگاه تلفن همراه را از جنبه های مختلف فرهنگی، تکنولوژی، کاربردی و... مورد بررسی قرار داده و قابلیت های آن را در زمینه فیلمسازی برشمرد.

او در بخشی از صحبت هایش به مشکلات فیلمسازی با تلفن همراه اشاره کرد و در این رابطه به لرزش دوربین، کیفیت های متفاوت تصویربرداری، کیفیت صدابرداری و صدابرداری باز در انواع مختلف گوشی ها و لزوم نزدیک بودن به سوژه در تصویربرداری را مورد دقت قرار داد.

اسکویی با اشاره به ویژگی های تصویری که با موبایل گرفته می‌شود گفت: در سینمای مستند و داستانی گاه دوربین های با کیفیت بالا و بسیار کوچک جایگزین چشم انسان می‌شوند.

گاه نیز در فضاهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که دوربینهای حرفه ای امکان ثبت تصویر در آن فضا را ندارند. ازموبایل می‌توان برای کمتردیده شدن استفاده کرد.

وی در این کارگاه نکات دقیق فیلمسازی را برای هنرمندان جوان یادآور شده و آن را در استفاده از ابزاری مانند موبایل تبیین کرد.

اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از اول تا چهارم اسفند 1391 در تهران و دیگر استان های کشور برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 10 دی ماه ادامه دارد.

 

کد خبر 193314

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز