شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: تعطیلی پایتخت به افزایش قابل توجه فروش فیلم‌های ایرانی منجر شد.

فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم


در واقع این بار آلودگی هوا که تعطیلی سه روزه ادارات، مؤسسات دولتی و مدارس و دانشگاه‌ها را درپی داشت،‌ به کمک گیشه‌ها آمد. آمار فروش فیلم‌ها از نیمه دوم هفته گذشته سیر صعودی به خود گرفت و در روزهایی که خیابان‌ها خلوت شده بود، پردیس‌های سینمایی ایام شلوغ و پرهیاهویی را تجربه کردند. میان فیلم‌های روی پرده کماکان «من مادر هستم» با فاصله‌ قابل توجه از دیگر فیلم‌ها، پرفروش‌ترین اثر سینمایی در حال اکران است. فیلم جیرانی که همچنان با واکنش‌های متفاوت و ضد و نقیضی روبه‌روست تا اینجای کار توانسته مخاطبان کنجکاو و قابل توجهی را به خود جلب کند.

این فیلم با احتساب فروش جمعه شب اش از مرز نیم‌میلیارد تومان گذر کرده و پس از آن «بی‌ و خود و بی‌جهت» پرمخاطب‌ترین فیلم این روزهای سینماهای تهران است. فیلمی که رضا عطاران را به عنوان برگ برنده در اختیار دارد و مضمون کمدیش ‌نیز احتمالاً به پررونق‌شدن گیشه‌اش یاری می‌رساند.

اما فیلم جالب توجه «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» در حد انتظار با استقبال مواجه نشده است. فیلمی که اگر سینما آزادی را در اختیار داشت و با لج‌بازی شورای صنفی مواجه نمی‌شد امروز وضعیت بسیار بهتری در گیشه داشت.جدیدترین آمار فروش فیلم‌های به‌نمایش درآمده در سینماهای تهران در روزهای نیمه تعطیل سپری‌شده از سوی پخش‌کنندگان اعلام شد. علی سرتیپی، مدیرعامل مؤسسه فیلمیران در گفت‌وگویی با ایسنا درباره فروش من مادر هستم در دو هفته گذشته بیان کرد: پنجشنبه 16آذرماه این فیلم در سینماهای تهران 82 میلیون تومان فروش داشت که درمجموع باید گفت فروش من مادر هستم به 435 میلیون تومان رسید.

سعید خانی، پخش‌کننده بی‌خود و بی‌جهت هم در مورد فروش این فیلم گفت: بی‌خود و بی‌جهت کاهانی تا شب 16آذر‌ماه از مرز 186میلیون تومان در تهران گذشته و اکنون پردیس سینمایی ملت پرفروش‌ترین سینمای نمایش‌دهنده این فیلم است. دفتر پخش هدایت فیلم هم آمار فروش زندگی خصوصی آقا و خانم میم به کارگردانی روح‌الله حجازی را پنجشنبه شب 26میلیون تومان و در مجموع 135میلیون تومان اعلام کرد. فیلم سینمایی من مادر هستم فریدون جیرانی و بی‌خود و بی‌جهت عبدالرضا کاهانی ازجمله فیلم‌های تحریمی حوزه هنری هستند. همچنین فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم هم با اینکه از سوی حوزه هنری تحریم نشده است اما به‌دلیل عدم‌صدور حواله از سوی شورای صنفی نمایش، سینماهای حوزه هنری را در اختیار ندارد.

کد خبر 193601

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز