یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: پس از چند ماه ناامیدکننده و کم‌رونق سرانجام در آخرین ماه فصل پاییز، گیشه سینماها رنگ رونق را به خود دیدند.

استقبال از فیلم‌های روی پرده در حالی اتفاق افتاد که حاشیه‌ها و جنجال‌ها، بیشترین یاری را به یکی‌دو فیلم اکران شده رساندند. در واقع مخالفان این فیلم‌ها با اعتراض‌هایشان عملا باعث بیشتر دیده‌شدن آثاری شدند که مسئله‌دار خوانده می‌شوند. این همه در حالی است که سینما آزادی به عنوان مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین سینمای پایتخت هنوز امکان نمایش فیلم‌های تازه را نیافته و چون حواله اکران در اختیارش قرار نمی‌گیرد چاره‌ای جز تکرار نمایش فیلم‌های قدیمی ندارد. به این ترتیب متولیان اکران، فیلم‌ها را از یکی از مهم‌ترین سینماهای تهران محروم کرده‌اند. قرار بود مشکل سینما آزادی با رایزنی و گفت‌وگو حل شود ولی هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است. از سوی دیگر باید به سینما استقلال هم اشاره کرد که گرچه این روزها موفق به اکران «یک عاشقانه ساده» شده ولی بنا به گفته سخنگوی شورای صنفی نمایش، این فیلم چون قرارداد اکرانش از قبل ثبت شده بود، برای متضرر نشدن صاحبان فیلم در سینما استقلال اکران شده و از این پس حواله اکرانی برای این سینمای متعلق به حوزه هنری در کار نخواهد بود.

مشخص نیست چنین امکانی چرا برای فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» درنظر گرفته نشده که با محروم‌شدن از اکران در سینما آزادی دچار لطمه‌ای جدی شد. فروش فیلم‌ها در حالی در تهران کمی رونق گرفته که در شهرستان‌ها داستان، تغییر چندانی نکرده است. یکی دو فیلم پرفروش این روزها در بیشتر شهرها امکان اکران ندارند و به همین دلیل فاصله‌ای زیاد میان فروش تهران و شهرستا‌ن‌ها مشاهده می‌شود که البته بررسی و مقایسه دقیق آن منوط به انتشار ریز فروش فیلم‌ها در شهرستان‌هاست.

فیلم بحث‌برانگیز «من مادر هستم» این روزها پرفروش‌ترین فیلم اکران بوده و به مرز 800 میلیون تومان فروش رسیده است. فیلم جیرانی که با اصلاحیه وزارت ارشاد روبه‌رو شده گرچه نسبت به هفته گذشته دچار افت فروش شده ولی همچنان پرمخاطب‌ترین فیلم این روزهای سینماهای تهران است. گفته می‌شود که قرار است اصلاحیه‌های تازه‌ای نیز بر فیلم جیرانی اعمال شود.

«بی‌خود و بی‌جهت» دیگر فیلم بحث‌برانگیز اکران نیز تاکنون فروش نسبتا قابل‌قبولی داشته است. زندگی خصوصی آقا و خانم میم هم در جایگاه سوم جدول گیشه قرار دارد. فروش فیلم روح‌الله حجازی نوسان چندانی را تجربه نکرده است. «اختاپوس» نیز به‌عنوان فیلم کودک همچنان به‌طور متوسط روزانه پنج میلیون تومان می‌فروشد. «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» هم ملودرام ارزان و خوش‌ساختی است که باتوجه به شرایط حاکم بر اکران سینماها، می‌توان گفت کارکرد متوسطی دارد. فیلم‌های «آینه‌های روبه‌رو» و «یک فراری از بگبو» هم تغییر چندانی در میزان فروش تجربه نکرده‌اند.

یک عاشقانه ساده به‌عنوان جدیدترین فیلم اکران سینماهای تهران که بازیگران زیادی هم دارد در سه روز اول اکرانش درمجموع 30 میلیون تومان فروخته است. باید دید این فیلم که فضایی روستایی دارد، در روزهای آتی تا چه اندازه در جذب مخاطب موفق عمل خواهد کرد.

کد خبر 194480

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز