سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی "تهران 1500" از لغو اکران این فیلم به دلیل عدم واگذاری حواله اکران توسط شورای صنفی نمایش در سرگروه سینما آزادی خبر داد و گفت: تمهیدات لازم فراهم شده که این فیلم در نوروز 92 روی پرده برود.

تهران 1500

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر،محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده "تهران 1500" با اعلام این خبر در توضیح دلایل لغو اکران این فیلم، گفت: قرارداد تهیه‌کننده با سینما آزادی به‌عنوان سرگروه بسته شده بود و قرار بود از 15 آذرماه نیز اکران شود اما به دلیل عدم ارائه حواله اکران توسط شورای صنفی نمایش به سینما آزادی اکران این فیلم معلق ماند.

وی در ادامه افزود: از سرگیری اختلاف شورای صنفی اکران با حوزه هنری باعث بروز مشکلاتی از این دست شده است. طی پیگیری‌های انجام شده در جلسه امروز با پخش‌کننده این فیلم قرار شد فیلم "تهران 1500" در نوروز92 روی پرده برود و خوشبختانه اکران این فیلم در ایام نوروز قطعی است.

این تهیه‌کننده سینمای ایران در ادامه صحبت‌های خود افزود: طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری سال جاری به‌عنوان سال حمایت از کار و سرمایه ملی نام گذاری شده‌است اما متاسفانه این حمایت حداقل در حوزه سینما رخ نداده است و مسائل حاشیه‌ای سینمای امروز بیش از متن آن است.

ابوالحسنی در ادامه افزود: طی صحبتی که با علی سرتیپی پخش‌کننده این فیلم انجام داده‌ایم به قرار است فیلم "تهران 1500" با تبلیغات بالا و گسترده‌ای به سوی یک اکران خوب برود.

تهیه‌کننده انیمیشن "تهران 1500" در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تمهیداتی که برای اکران این فیلم در نظر گرفته شده است گفت: از همه ظرفیت‌های اکران در تهران و شهرستان استفاده خواهیم کرد و در نهایت امیدوارم با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شوند.

وی در ادامه افزود: مخاطب در این فیلم با آینده ایران و به خصوص تهران در سال 1500 مواجه است و از آنجا که این فیلم با صنعت و هنر انیمیشن در سینمای ایران ساخته شده خوب است که روی پرده دیده شود.

تهیه‌کننده فیلم انیمیشن "تهران 1500" در پایان صحبت‌های خود با اشاره به تغییرات پس از نمایش در جشنواره فیلم فجر گفت: تغییرات کوچکی در تدوین و تا اندازه‌ای موسیقی این فیلم ایجاد شد و پس از آن دیگر تغییراتی در کل اثر ایجاد نشد.

داستان "تهران 1500" به کارگردانی بهرام عظیمی درباره پیرمردی است به نام اکبر با بازی مهران مدیری که 160 سال سن دارد و در آستانه مرگ از نوه‌اش با بازی هدیه تهرانی که در کره ماه درس می‌خواند می‌خواهد به زمین برگردد و اول ازدواج کند و بعد مدرکی را پیدا کند مبنی‌بر اینکه او در دهه 1360 در نمایش‌های سیاه بازی حضور داشته است.

اکبر این گواهی را می‌خواهد برای اینکه آرزوی او این است که در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود. نوه او با ورود به ایران گرفتار دردسرهای شهر تهران در چند دهه بعد می‌شود و یک راننده تاکسی جوان با بازی بهرام رادان هم گرفتار عشق این خانم می‌شود.

 

کد خبر 193321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز