طی هشت‌ماه سال‌جاری در پی معامله 13میلیون تن انواع محصولات در تالارهای داخلی و صادراتی بورس کالای ایران، ارزش معاملات این بورس از مرز 388هزار میلیارد ریال فراتر رفت که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش 147درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش همشهری، بورس کالای ایران اعلام کرد: در این مدت افزون بر هفت میلیون و 699هزار تن انواع محصولات صنعتی و معدنی شامل فولاد، آلومینیوم، مس، کنسانتره فلزات گرانبها، سولفور مولیبدن، روی، کک متالورژی، شمش طلا و سنگ آهن به ارزش بیش از 107هزار میلیارد ریال در این بورس مورد معامله قرار گرفت که از نظر ارزش نسبت به سال گذشته از رشد 83درصدی برخوردار شده است.

براساس این گزارش، درهشت‌ماه نخست سال‌جاری بیش از پنج میلیون و 327هزار تن انواع فراورده‌های نفت و پتروشیمی مانند مواد پلیمری و شیمیایی، قیر، اکستراکت، روغن، وکیوم باتوم، آیزوریسایکل، آیزوفید، گوگرد، لوب کات، حلال‌ها و گازها و خوراک‌ها با ارزشی بیش از 59هزار میلیارد ریال، در بورس کالای ایران معامله شد. همچنین ارزش معاملات فراورده‌های نفت و پتروشیمی در این مدت 45درصد نسبت به‌مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

این گزارش حاکی است: از ابتدای فروردین تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری بالغ بر 176هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل برنج، جو، ذرت، شکر و کنجاله با ارزشی افزون بر یکهزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران دادوستد شد که از لحاظ ارزش با رشد دو درصدی مواجه شد. در هشت‌ماه سال 91معامله گران قراردادهای آتی سکه طلا توانستند دو میلیون و 391هزار قرارداد آتی سکه طلا را به ارزش بیش از 220هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران منعقد کنند.

کد خبر 192556
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز