سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات رژیم صهیونیستی با اعلام این که 19 فعال عضو حماس را دستگیر کرده‌اند، مدعی شدند بازداشت‌شدگان در ماه گذشته در طراحی یکی از بزرگترین عملیات استشهادی انجام شده در تل آویو دست داشته‌اند.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، رسانه‌های اسرائیلی امروز (سه‌شنبه 21 فروردین) پس از رفع ممنوعیت انتشار این خبر ادعا کردند جلوی این حمله در آخرین دقایق گرفته شده است. فردی که قرار بوده این عملیات را انجام دهد، یک فلسطینی اهل قلقیلیه – واقع در شمال کرانه باختری – بوده که با کارت شناسایی اسراییلی به اسراییل رفته است.

این مرد با یک خودرو در تل‌آویو تردد می‌کرده است، اما ناگهان بی‌هیچ دلیلی به قلقیلیه بازمی‌گردد.

بنا به اطلاعاتی که شین بت (سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستیی) منتشر کرده است، وی یکصد کیلوگرم بمب را در خودرو خود جابه‌جا می‌کرده است. اما به دلیل نقص فنی منفجر می‌شود.

اعلام شده است، بازداشت‌شدگان که عضو شاخه نظامی حماس "گردان عزالدین‌القسام" هستند، در این نقشه دست‌ داشته‌اند. این در حالی است که دو سالی می‌شود حماس پس از در دست‌گرفتن قدرت هیچ عملیات استشهادی را در اسراییل انجام نداده است.

مصر در حال حاضر میان اسراییلی‌ها و فلسطینی‌ها برای تبادل زندانیان‌شان میانجی‌گری می‌کند. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی روز شنبه برای اولین بار ظرف چهار ماه گذشته به شمال نوار غزه حمله کرد که در آن فعال 22 ساله جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین به شهادت رسید. امیر پرتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اقدامات محدود نظامی را در نوار غزه تایید کرده است.

کد خبر 19252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز