همشهری‌آنلاین: آیا بحران مالی یورو رو به پایان است؟ پاسخ آمارها به این پرسش منفی است. گزارش یورونیوز را در این باره بخوانید:

euro zone

euro zone

در حالیکه ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا میزان بیکاری در منطقه یورو را بسیار بالا و فعالیت‌های اقتصادی را به‌شدت ضعیف می‌داند و امیدی به بهبودی اوضاع در آینده نزدیک ندارد؛ برخی از پایان بحران اقتصادی در این منطقه می‌گویند. آیا بحران مالی یورو رو به پایان است؟ پاسخ آمارها به این پرسش منفی است. رشد اقتصادی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در سال جاری افت 0.4 درصدی را تجربه خواهد کرد و سال آینده تنها 0.1 درصد رشد خواهد کرد.

کشورهای عضو منطقه یورو عبارتند از: آلمان، اتریش، اسپانیا، استونی، اسلواکی، اسلوونی، ایتالیا، ایرلند، بلژیک، پرتغال، فرانسه، فنلاند، قبرس، مالت، لوکزامبورگ، هلند و یونان.

more

  اتحادیه اروپا

اما نرخ بیکاری همچنان رو به افزایش است و پیش بینی می شود که از 11.3 درصد در سال جاری به 11.8 درصد افزایش یابد.

در پرتغال، بحران اقتصادی در سه ماهه سوم سال عمیق تر شد و نرخ بیکاری رکورد جدیدی را ثبت کرد و به 15.8 درصد رسید.

نخست وزیر پرتغال می گوید:" با وجود همه این خبرهای بد، مردم پرتغال باید بدانند که آمار منتشر شده در مورد رشد اقتصادی و نرخ بیکاری مطابق با پیش بینی های ما بود. ما می دانیم که تا زمانی که به اقتصاد پایدار و در سایه آن رشد اقتصادی دست نیابیم، شاهد افزایش بیشتر بیکاری خواهیم بود و این وضع احتمالا تا سال 2014 میلادی ادامه دارد."

در سه ماهه سوم سال میلادی جاری اوضاع در دیگر کشور بحران زده منطقه یورو، یونان وخیم تر بود و اقتصاد این کشور منقبض تر شد.
دولت یونان پیش بینی می کند در سال جاری اقتصاد این کشور افت 6.5 درصدی را تجربه کند و این روند به میزان 4.5 درصد تا سال آینده ادامه خواهد داشت.

کد خبر 191359
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز