همشهری آنلاین: اعتصاب سراسری در ۲۳ کشور اروپایی که روز چهارشنبه در اعتراض به تدابیر ریاضت اقتصادی آغاز شده، سیستم حمل‌ونقل در این کشورها را فلج و مردم اروپا را با مشکلات بسیار مواجه کرده است.

اعتصاب و اعتراض گسترده اروپایی ها به برنامه های ریاضت اقتصادی

more  آشنایی با اتحادیه اروپا (EU)

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری یورونیوز، اعتصاب سراسری در کشورهای اروپایی سیستم حمل‌ و‌ نقل این کشورها را مختل کرد.

شرکت‌های اتوبوسرانی در مادرید هشدار داده‌اند که فقط قادر هستند از 25 درصد اتوبوس‌‌ها برای جابجایی مسافران استفاده کنند و به همین دلیل شهروندان مادریدی باید خود را برای تأخیرهای طولانی آماده کنند.

متروی مادرید هم با حدود 30 درصد ظرفیت خود خدمات ارائه خواهد کرد.

در بروکسل شرکت اداره کننده قطارهای سریع‌السیر مجبور شد سفرهای روز چهارشنبه به مقصد آلمان را لغو کند.

در پرتغال که نسبت به کشورهایی مثل اسپانیا و یونان کمتر شاهد اعتصاب و تظاهرات خیابانی بوده است، کارکنان بخش حمل‌و‌نقل از بعد‌از‌ظهر سه‌شنبه دست از کار کشیدند.

متروی لیسبون روز چهارشنبه عملا تعطیل است و فقط 10 درصد متروها آن هم به دستور دادگاه مسافران را جابجا خواهند کرد.

این در حالیست که خطوط هوایی تی‌ای‌پی پرتغال نیز 45 درصد پروازها را به دلیل اعتصاب کارمندانش لغو کرده است.

اعتصاب عمومی در اسپانیا با 12 زخمی و 42 دستگیری آغاز شد

اعتصاب عمومی در اسپانیا که از بامداد امروز چهارشنبه آغاز شد، این کشور اروپایی را به تعطیلی کشیده و تاکنون 15 زخمی و 42 دستگیری برجای گذاشته است.

به گزارش ایرنا، این اعتصاب که دومین اعتصاب عمومی اسپانیاییها در 8 ماه اخیر و نهمین اعتصاب آنها در طول چهاردهه دموکراسی به شمار می رود، موجب تعطیلی فعالیت همه بنادر، کارخانجات، سرویسهای حمل و نقل عمومی، لغو پروازها و توقف فعالیتهای تولیدی در این کشور بحران زده جنوب غربی اروپا شده است.

اعتصاب عمومی 14 نوامبر با فراخوان سندیکاهای کارگری علیه سیاستهای دولت ˈماریانو راخویˈ که آن را یک ˈخودکشی اقتصادی و اجتماعیˈ برای اسپانیا توصیف می کنند، از ساعات 24 دیشب آغاز شده و تا اواخر امشب ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش منابع خبری، از نخستین لحظات بامداد امروز که این اعتصاب آغاز شده، 90 درصد کارگران به آن پیوسته اند. پلیس اسپانیا هم اعلام کرد در جریان اعتصاب کارگران و اقدامات آنها از جمله قطع تردد در جاده ها و بنادر، تاکنون دست کم 42 نفر در نقاط مختلف کشور دستگیر شده و 16 نفر نیز زخمی شده اند که 7 تن از آنها ماموران پلیس هستند.

بنا به گزارشها، این اعتصاب تاثیر عمیقی بر فعالیت کارخانجات صنعتی، شیمایی، خودروسازی و ساخت و ساز داشته و عملا، فعالیت همه بخشهای اقتصادی اسپانیا را متوقف کرده است.

شرکتهای هواپیمایی اسپانیا هم دو روز پیش اعلام کردند بیش از نیمی از 1100 پرواز خود را برای روز اعتصاب - امروز- لغو کرده اند اما تاکنون گزارشی از لغو پروازهای شرکتهای خارجی اعلام نشده است.

به گفته شرکت فرودگاههای اسپانیا، برای روز چهارشنبه 2322 عملیات فرود و پرواز هواپیماها برنامه ریزی شده است که 1344 مورد آنها به عنوان حداقل خدمات ارایه شده در روز اعتصاب، حتما انجام خواهد شد.

شرکت شبکه برق اسپانیا هم اعلام کرد که اعتصاب و توقف فعالیت کارخانه ها موجب شده است در نخستین ساعات امروز مصرف برق نسبت به روزهای عادی 15 درصد کاهش یابد.

اتحادیه های کارگری به سیاستهای دولت برای حل بحران وخیم اقتصادی اسپانیا که از سال 2008 میلادی آغاز شده است، به شدت معترضند و می گویند کارگران بازیچه دولت نیستند که براحتی بخواهد آنها را اخراج کند و سرنوشت آنها را به بازی بگیرد.

بر اساس آمارها، بیکاری با نرخ بیش از 25 درصدی در اسپانیا تاکنون موجب شده است بیش از پنج میلیون و 700 هزار نفر در این کشور شغل خود را از دست بدهند و این روند هر روز وسعت بیشتری می گیرد، به گونه ای که علاوه بر کارخانجات، دولت نیز قرار است ظرف یکسال آینده 300 هزار نفر از شمار کارمندان و 50 هزارتن از معلمان را اخراج کند.

همزمان با افزایش بیکاری، تداوم بحران اقتصادی ، کمبود درآمد و افزایش تورم در جامعه موجب شده است خانواده ها در تامین هزینه های زندگی عاجز بمانند و این وضعیت، نه تنها به کاهش تولید و ورشکستگی کارخانجات و بیکاری هر چه بیشتر کارگران می انجامد، بلکه موجب شده است مردم نیز دچار یاس و ناامیدی بیشتر شوند و به همین دلیل، پدیده خودکشی در اسپانیا در حال گسترش است. این پدیده با اقدامات بانکها برای مصادره خانه های مردمی که در بازپرداخت اقساط وام خود ناتوان مانده اند، تشدید شده است.

اعتصاب عمومی امروز در اسپانیا همزمان با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا و به دعوت کنفدراسیون اتحادیه های کارگری با هدف اعلام همبستگی و اعتراض علیه سیاستهای ریاضت اقتصادی برگزار می شود و بنا به گزارشها تاکنون کشورهای بلژیک و پرتغال نیز آن پیوسته اند اما 40 اتحادیه کارگری از 23 کشور اروپایی گفته اند که از این اعتصاب ها حمایت می کنند.

اتحادیه های کارگری معتقدند سیاستهای ریاضت شدید اقتصادی که از سوی اتحادیه اروپا به کشورهای بحران زده دیکته می شود، کارایی و نتیجه لازم را ندارد و باید تدابیر تازه ای به جای آن در نظر بگیرند.

اسپانیایی های معترض امشب نمی خوابند

خبرگزاری ایرنا نیز گزارش داد، اسپانیا در حالی روز چهارشنبه در حالت اعتصاب عمومی بسر می برد که مخالفان سیاستهای اقتصادی دولت اعلام کردند امشب را برای تدام اعتراضهای خود علیه دولت ˈماریانو راخوی بطور کامل بیدار خواهند بود.

پس از اعلام رسمی اعتصاب 24 ساعته ای که نیمه شب امشب به پایان می رسد، معترضان قرار است در قالب جنبش کنگره را محاصره کن در خیابانها و میدانهای اصلی اطراف مجلس نمایندگان اسپانیا باقی بمانند و شعارها و اعتراضهای خود را تا صبح ادامه دهند.

جنبش مذکور با انتشار بیانیه ای گفت که بر خلاف اعتراضات قبلی، مردم این‌بار می‌‌خواهند برای نشان دادن عمق مخالفت و اعتراض خود به سیاست‌های دولت و لایحه بودجه سال 2013 ، چهارشنبه شب را به صبح پنجشنبه برسانند و با صبح بخیر گویی به نمایندگان، نارضایتی‌ خود را از وضعیت کشور به آنها نشان دهند.

یکی‌ از سخنگویان این جنبش به خبرنگاران گفت که این تصمیم هفته گذشته به صورت شورایی اتخاذ شده است و معترضان قصد دارند تا آمدن نمایندگان به محل کار خود، به تجمع در اطراف مجلس ادامه دهند.

جنبش مذکور که خود را مردمی می خواند، تاکید دارد که همچون تجمعات قبلی قصد ندارد برگزاری اعتراضات خود را از راه‌های قانونی به اطلاع دولت برساند.

نخستین اجتماع این جنبش در 25 سپتامبر - 4 مهر- گذشته با سرکوب پلیس روبرو شد به گونه ای که در جریان آن، 70 نفر زخمی و حدود 35 نفر دستگیر شدند.

سندیکاهای کارگری که بانی اعتصاب عمومی امروز در اسپانیا هستند نیز اعلام کرده اند که از ساعت 18 تا 20 در سراسر کشور علیه سیاستهای اقتصادی و اجتماعی دولت تظاهرات خواهند کرد.

بنا به گزارشها، پلیس تاکنون 82 نفر از اعتصاب کنندگان را دستگیر کرده است. 32 نفر نیز در این جریان زخمی شده اند که نیمی از آنان، ماموران پلیس هستند.

تظاهرات اعتصابیون در مادرید - پایتخت - در برابر کنگره اسپانیا به پایان خواهد رسید اما جنبش محاصره کنگره می گوید که پس از پایان اعتصاب، همچنان به اجتماع اعتراض خود ادامه خواهد داد.

این جنبش از 25 سپتامبر - 15 مهر - تاکنون شش تجمع اعتراضی در میدانها و خیابانهای اصلی منتهی به مجلس نمایندگان اسپانیا برگزار کرده است.

این اعتصابها و اعتراضها در حالی برگزار می شود که ماریانو راخوی نخست وزیر محافظه کار اسپانیا از حزب ˈمردمیˈ اعلام کرده است دولت به راه خود برای اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی ادامه خواهد داد و مردم باید تحمل این دوران سخت را داشته باشند زیرا برای نجات کشور از این وضعیت، نمی توان معجزه کرد

این در حالی است که مردم و تشکلهای کارگری معتقدند راهی که دولت برای خروج از بحران اقتصادی انتخاب کرده، اشتباه و تحمیل شده از سوی اتحادیه اروپا است و با شرایط جامعه اسپانیا انطباق ندارد.

تظاهرات ضد دولتی در رم، میلان، تورینو و ناپل به خشونت کشیده شد

تظاهرات مردمی علیه برنامه های ریاضت اقتصادی دولت ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا، در شهرهای رم، میلان، تورینو و ناپل به خشونت کشیده شد.

به گزارش ایرنا، تظاهرات چهارشنبه روز معترضین به سیاست های ریاضتی دولت که همزمان در نیمی از اروپا برگزار شده است، در پایتخت ایتالیا با مداخله پلیس ضد شورش در مقابل ساختمان نخست وزیری به درگیری کشید و ماموران برای متفرق کردن مردم به سوی آنها یورش بردند و به دفعات از گاز اشک آور استفاده کردند.

گزارش های دریافتی از شهر شمالی میلان نیز حاکی است میان دانشجویان معترض و پلیس، در مجاورت نمایندگی پارلمان اروپا درگیری رخ داده و ماموران از گاز اشک اور استفاده کردند.

شهر جنوبی ناپل و شهرهای شمالی ونیز و تورینو نیز شاهد به خشونت کشیده شدن روز اروپایی اعتراض علیه سیاست های ریاضتی بود.

تاکنون گزارشی از شمار مجروحان احتمالی این درگیری ها دریافت نشده است.

امروز همزمان با ایتالیا، شهروندان بیش از نیمی از کشورهای اروپایی دیگر نیز با تظاهرات و اعتصاب، اعتراض خود را به سیاست های سخت گیرانه و ریاضتی دولت های اتحادیه اروپا آغاز کردند.

این اعتراضات از سوی 40 گروه در 23 کشور مختلف به عنوان ˈروز اروپایی بسیج عمومی و همبستگیˈ برگزار شد.

شهرهای رم و میلان در این اعتراض ها شاهد برگزاری تظاهرات و راهپیمایی بوده و در شهر ونیز در شمال ایتالیا برخی از فعالان شعار نوشته ˈشما با بدهی های ما پول در می آوریدˈ را بر سردر بانک ها آویختند.

موسسات بانکی در راهپیمایی امروز هدف قرار گرفته و معترضین به سیاست های ریاضتی با پرتاب تخم مرغ و رنگ به این موسسات مالی حمله کردند.

اعتصاب روز چهارشنبه نخستین و بزرگترین اعتراض جمعی اروپایی علیه سیاست های ریاضتی و کاهش هزینه های عمومی از زمان آغاز بحران اروپا تاکنون محسوب می شود که از سوی اتحادیه های کاری برگزار شده است.

ایتالیا با بدهی سنگین حدود دو هزار میلیارد یورویی رو به رو است و ˈماریو مونتیˈ که در نوامبر سال 2011 به نخست وزیری رسید، اکنون سعی دارد تا بحران رکود اقتصادی را با اجرایی کردن هر چه بیشتر سیاست های ریاضت اقتصادی پشت سر بگذارد.

اعتصاب عمومی بیش از 80 شهر ایتالیا را به تعطیلی کشاند

اعتصاب عمومی علیه برنامه های ریاضت اقتصادی دولت ماریو مونتی، روز چهارشنبه بیش از 80 شهر ایتالیا را به تعطیلی کشاند و همزمان دهها شهر بزرگ صحنه تظاهرات معترضان به شرایط بد اقتصادی این کشور شد.

به گزارش ایرنا از منابع خبری، امروز همزمان با ایتالیا، شهروندان بیش از نیمی از کشورهای اروپایی دیگر نیز با تظاهرات و اعتصاب، اعتراض خود را به سیاست های سخت گیرانه و ریاضتی دولت های اتحادیه اروپا آغاز کردند.

این اعتراضات از سوی 40 گروه در 23 کشور مختلف به عنوان ˈروز اروپایی بسیج عمومی و همبستگیˈ برگزار شد.

دانشجویان، دانش آموزان، شاغلین و قشرهای مختلف در سراسر ایتالیا در این روز ˈهمبستگیˈ دست به اعتصاب و راهپیمایی زدند و اعضای بزرگترین اتحادیه کاری ˈچی جی ای الˈ نیز با فراخوان این اتحادیه، برای چهار ساعت دست از کار کشیدند.

شهرهای رم و میلان نیز شاهد برگزاری تظاهرات و راهپیمایی بوده و در شهر ونیز در شمال ایتالیا برخی از فعالان شعار نوشته ˈشما با بدهی های ما پول در می آوریدˈ را بر سردر بانک ها آویختند.

در شهرهای رم ، میلان و تورینو لحظات تنش میان معترضین با پلیس بوقوع پیوسته است.

موسسات بانکی در راهپیمایی امروز هدف قرار گرفته و معترضین به سیاست های ریاضتی با پرتاب تخم مرغ و رنگ به این موسسات مالی حمله کردند.

اعتصاب روز  چهارشنبه نخستین و بزرگترین اعتراض جمعی اروپایی علیه سیاست های ریاضتی و کاهش هزینه های عمومی از زمان آغاز بحران اروپا تاکنون محسوب می شود که از سوی اتحادیه های کاری برگزار شده است.

روز دوشنبه گذشته همزمان با دیدار میان ˈالسا فورنروˈ و ˈاورسولا ون درنیرˈ وزرای کار ایتالیا و آلمان در شهر ناپل در جنوب ایتالیا، تظاهرات و درگیری با پلیس بوقوع پیوست که به دنبا آن 20 تن مجروح شدند.

نبود امنیت شغلی، رکود پی در پی اقتصادی، اطمینان نکردن به آینده و وضعیت مالی نابسامان و همچنین افزایش فزاینده بیکاری، اذهان ایتالیایی ها به ویژه معلمان ، کارکنان مدارس و کارگران را به خود مشغول کرده و موجب افزایش اعتراض های گسترده در یک ماه گذشته شده است.

موسسه ملی آمار ایتالیاˈ ایستاتˈ در تازه ترین گزارش خود که هفته گذشته منتشر شد، اعلام کرد که نرخ بیکاری در این کشور طی ماه سپتامبر به 8/10 درصد رسیده که این رقم از سال 2004 تاکنون بی‌سابقه بوده است.

در زمان حاضر نزدیک به سه میلیون ایتالیایی بیکار هستند که این رقم 2 دهم درصد بیشتر از آمار منتشر شده در ماه آگوست و 2 درصد بیشتر از زمان مشابه در سال گذشته است.

ایتالیا با بدهی سنگین حدود دو هزار میلیارد یورویی رو به رو است و ˈماریو مونتیˈ که در نوامبر سال 2011 به نخست وزیری رسید، اکنون سعی دارد تا بحران رکود اقتصادی را با اجرایی کردن هر چه بیشتر سیاست های ریاضت اقتصادی پشت سر بگذارد.

همبستگی اتحادیه های صنفی انگلیس با اعتراضات ضد دولتی در قاره اروپا

 اتحادیه های صنفی و کارگری انگلیس با حمایت از اعتصاب سراسری در اتحادیه اروپا، همبستگی خود را با کارگران و فعالان مدنی و صنفی که امروز در کشورهای مختلف علیه سیاست های ریاضت اقتصادی اعتراض می کنند، اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، تشکل موسوم به ائتلاف مقاومت در برابر سیاست ریاضت اقتصادی در انگلیس همزمان با دیگر کشورهای اروپایی، برنامه های ویژه ای را برای ابراز مخالفت با سیاست های اقتصادی دولت انگلیس و دیگر دولت های اروپایی تدارک دیده است.

کنگره اتحادیه های صنفی انگلیس و اتحادیه های کارگری یونایت، پی سی اس، ان یو جی و چند تشکل مدنی و صنفی نیز از این برنامه ها حمایت کرده اند.

یک سخنگوی ائتلاف مقاومت در برابر سیاست ریاضت اقتصادی به ایرنا گفت: فعالان مدنی و اعضای تشکل های صنفی و کارگری انگلیس عصر روز چهارشنبه با برگزاری تجمعی در مقابل دفتر کمیسیون اروپا در لندن، به سیاست های ریاضت اقتصادی دولت های اروپایی اعتراض خواهند کرد.

وی افزود: مخالفت با سیاست های ریاضت اقتصادی و حمایت از اقشار آسیب پذیر یک حرکت فراگیر در کشورهای اروپایی است و دولت ها باید به خواسته های مشروع ما توجه کنند.

وی اظهارداشت: بسیاری از کارگران و اعضای اتحادیه های صنفی در کشورهای اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، یونان، قبرس و مالت امروز دست از کار کشیده اند و فعالان مدنی در دیگر کشورهای اروپایی از جمله در انگلیس، فرانسه، آلمان و بلژیک نیز از این حرکت ها حمایت می کنند.

وی گفت: فعالان مدنی در انگلیس پس از تجمع در مقابل دفتر کمیسیون اروپا در لندن به سمت ˈمرکز امانوئلˈ واقع در خیابان ˈمارشهامˈ راهپیمایی خواهند کرد.

معترضان سپس در یک نشست عمومی که امشب در مرکز امانوئل لندن برگزار می شود، شرکت خواهند کرد تا درباره راههای مقابله با سیاست های ریاضت اقتصادی در کشورهای اروپایی گفت و گو کنند.

تعدادی از نمایندگان پارلمان و رهبران اتحادیه های صنفی و کارگری انگلیس در این جلسه سخنرانی خواهند کرد.

بر اساس گزارش منابع خبری در انگلیس، امروز برنامه های اعتراضی متعددی شامل اعتصاب، تظاهرات، تجمع و سخنرانی در حدود 20 کشور از مجموع 27 کشور اتحادیه اروپا برگزار می شود.

این اعتصابات و اعتراضات از صبح روز چهارشنبه برنامه پرواز هواپیماها و حرکت قطارها در برخی از کشورهای اروپایی را مختل کرده است.

سندیکاهای پرتغال اعتصاب عمومی کشور را گسترده اعلام کردند

کنفدراسیون عمومی‌ کارگران پرتغال امروز چهارشنبه اعلام کرد نخستین ساعات سومین اعتصاب عمومی‌ سال جاری بسیار گسترده بوده است، به گونه ای که بیش از 90 درصد بخش‌های مختلف کاری کشور مخصوصا حمل و نقل اعتصاب کرده اند.

به گزارش ایرنا، تلویزیون دولتی اسپانیا با اعلام این خبر گزارش داد: اعتصاب عمومی‌ امروز موجب کاهش شدید فعالیت حمل و نقل عمومی‌ در پرتغال شده و به دلیل استفاده مردم از خودروهای سواری و شخصی، جاده های منتهی‌ به شهر‌های بزرگ آن، دارای ترافیک و صفهای طولانی است.

اعتصاب مذکور از سو‌ی‌ کنفدراسیون عمومی‌ کارگران پرتغال در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی دولتˈپدرو پاسوس کوئلوˈ فراخوان شده است.

بنا به گزارشها، در جریان این اعتصاب در پایانه های اتوبوس پرتغال، بین پلیس و اعتصاب کنندگان درگیری رخ داده و کنفدراسیون عمومی‌ کارگران، آن را نشانه ˈتهدید و عصبی بودن دولتˈ ارزیابی کرده است.

ˈخوسه مانوئل اولیویراˈ سخنگوی فدراسیون سندیکاهای حمل و نقل و ارتباطات پرتغال در مورد اعتصاب امروز گفت: این اعتصاب در مقایسه با سه اعتصاب عمومی اخیر با بیشترین میزان مشارکت در بخش خصوصی و عمومی‌ روبرو بوده به گونه ای که حتی برخی‌ از بخشهای حمل و نقل در شهر لیسبون -پایتخت-، بصورت کامل و صد در صدی اعتصاب کرده اند و تقریبا همه تردد‌های زمینی‌ و حمل و نقل دریایی هم تعطیل شده است.

فعالیت بخش حمل و نقل دریایی پرتغال امروز به صورت اندک و حداقلی است و طبق اعلام فدراسیون آن،میزان شرکت کارگران این بخش در اعتصاب عمومی به 85 درصد در شهرهای لیسبون ، کوئیمبرا و پورتو می رسد.

ˈآرمنیو کارلوسˈ دبیرکل کنفدراسیون عمومی‌ کارگران پرتغال اعلام کرد که شیفت شب بیمارستان‌ها و کارخانجات اطراف لیسبون نیز اعتصاب‌های گسترده‌ای داشتند .

وی با ابراز خرسندی از میزان بالای اعتصاب، آن را یک هشدار مردمی علیه سیاست‌های اقتصادی دولت ˈپاسوس کوئلوˈ نخست وزیر پرتغال قلمداد کرد.

دولت پرتغال تاکنون واکنشی به اعتصابهای امروز نشان نداده و میزان شرکت کنندگان آن را اعلام نکرده است.

پرتغال برای رویارویی با بحران شدید اقتصادی خود، سال گذشته یک کمک نجات مالی 78 میلیارد یورویی از اتحادیه اروپا دریافت کرد اما انجام ریاضتهای شدید برای کاهش کسری بودجه خود و بالارفتن نرخ بیکاری به حدود 15 درصد در این کشور 10 میلیون نفری جنوب غربی اروپا، مردم را به ستوه آورده است.

همزمان با پرتغال، اسپانیا و چند کشور دیگر اروپایی نیز امروز در حال اعتصاب عمومی بسر می برند.

نرخ بیکاری در پرتغال به میزان بی سابقه 15.8 درصد رسید

آمار رسمی روز چهارشنبه نشان داد نرخ بیکاری پرتغال در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به رقم بی سابقه 15.8 درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لیسبون، اطلاعات آژانس آمار آی ان ای، نشان داد که آخرین آمار و ارقام از افزایش نرخ بیکاری بیشتر از 15 درصد در سال جاری خبر می دهد.

این در حالی است که پیش از این، دولت، سرمایه گذاران اتحادیه اروپا، صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا پیش بینی کرده بودند نرخ بیکاری به 15.5 درصد در سال جاری برسد.

حدود 870 هزار و 900 نفر از نیروی کار پرتغال در پایان ماه سپتامبر درخواست های شغل یابی را پرکرده اند که 181 هزار و 300 نفر از آمار سه ماهه سوم در سال 2011 بیشتر بوده است.

نرخ بیکاری میان جوانان نیز به 39 درصد افزایش یافته است؛ درحالی که این رقم سال گذشته 30 درصد و سه ماهه دوم در سال جاری میلادی 35.5 درصد بوده است.

بر پایه این گزارش، نرخ بیکاری درازمدت در پرتغال 8.8 درصد است. پرتغال در ازای دریافت بسته کمک مالی در ماه مه سال 2011 (اردیبهشت / خرداد 1390) برنامه سختگیرانه اقتصادی را برای اصلاح بودجه و ساختار مالی این کشور تدوین کرد.

این امر باعث شده هزینه خانواده ها و سرمایه گذاری بشدت کاهش و نرخ بیکاری به میزان بی سابقه‌ای افزایش یابد.

کد خبر 191315
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز