علی مولوی: به گزارش روابط‌عمومی مرکز پویانمایی صبا، مجموعه‌ی انیمیشن «مداد دانا» با کارگردانی مشترک «پیمان شریفی»، «محمدرضا ثقفی» و «جلیل دهقانی» ساخته شده و در انتظار نوبت پخش است.

دوچرخه

«پیمان شریفی» درباره‌ی این انیمیشن می‌گوید: «انیمیشن «مداد دانا» در 32 قسمت هفت دقیقه‌ای و با تکنیک «دوبعدی» برای گروه سنی پنج تا 11 سال ساخته شده است.»

او درباره‌ی موضوع این انیمیشن می‌گوید: «مسائل ریاضی دبستان در قالب داستان‌هایی فانتزی مطرح می‌شود؛ داستان‌هایی که ماجرایشان در جنگل اتفاق می‌افتد. برای حیوانات جنگل از جمله خرگوش، خارپشت، لاک‌پشت، خرس، موش، سنجاب و روباه مسئله‌هایی پیش می‌آید و آن‌ها نمی‌توانند مسئله‌ها را حل کنند و برای حل هر مسئله‌ای از مداد دانا کمک می‌گیرند. حیوانات با جمله‌ی «الک و دولک، مداد بیا برای کمک» او را صدا می‌زنند و مداد ظاهر می‌شود و مسئله‌های ریاضی را برای آن‌ها با روش‌های ساده و قابل فهم حل می‌کند.»

شریفی می‌افزاید: «استفاده از متن‌های درس ریاضی، قصه و نمایش آن همراه انیمیشن باعث می‌شود که مخاطب در جریان تماشای برنامه، جذب آن شود و با آموزش غیرمستقیم راه حل مسئله‌ها را متوجه شود.»

کد خبر 191314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز