دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی شکاف قانونی و تصمیم گیری صدور مجوز محصولات شبکه سینمای خانگی در وزارت ارشاد؛ پذیرش سفارش و تولید لوح فشرده انیمیشن به درخواست دبیر ستاد صیانت ممنوع شد.

به گزارش ایلنا، با گذشت بیش از یک هفته از مشکلات به وجود آمده ناشی از صدور مجوز محصولات شبکه نمایش خانگی به شکل موازی توسط مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و اداره کل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه‌ای و عدم دستیابی به نتیجه مفید و توافق لازم بین مرکز یاد شده و سازمان سینمایی در این خصوص، با درخواست دبیر ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی و هنری از اتحادیه صنایع لوح فشرده ایران، پذیرش سفارش و تولید لوح فشرده در قالب کارتون، انیمیشن و بازیهای رایانه‌ای تا رفع مشکل به وجود آمده ممنوع شد.

سعید جابری انصاری (دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری)، در نامه‌ای خطاب به جواد انصاری رییس اتحادیه صنایع لوح فشرده ایران از وی درخواست کرد تا شرکتهای عضو آن اتحادیه تا برطرف شدن مشکل تعدد حوزه‌های صدور مجوز اینگونه آثار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پذیرش سفارش و تولید انیمیشن و بازیهای رایانه‌ای خودداری کنند.

متن نامه سعید جابری انصاری به این شرح است: «جناب آقای انصاری رییس محترم اتحادیه صنایع الواح فشرده ایران: احتراما با توجه به خلل ایجاد شده در اعطای مجوز به تولیدات فرهنگی، هنری توسط حوزه‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواهشمند است تا برطرف نمودن این مشکل و جلوگیری از تضییع حقوق تولید کنندگان و توزیع کنندگان و روشن شدن کامل موضوع، از تاریخ این درخواست لغایت چهارشنبه ۸/۹/۹۱ شرکتهای تحت عضویت آن اتحادیه ترتیبی اتخاذ نمایند از هرگونه پذیرش سفارش و تولید لوح فشرده در قالب کارتون، انیمیشن و بازیهای رایانه‌ای خودداری نمایند».

اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه (سینمای خانگی) ایران روز ۲۸ آبان ماه امسال در بیانیه‌ای ضمن اعلام خطر نابودی کامل شبکه سینمای خانگی از تعدد مراکز تصمیم گیری درباره صدور مجوز محصولات این شبکه به عنوان یکی از مشکلات فعلی انتقاد کرده بود.

بیاینه مذکور با واکنش شتابزده سرپرست اداره کل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه‌ای و بی‌توجهی رییس سازمان سینمایی کشور مواجه شده بود.

 

کد خبر 192393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز