دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساخت 10 مجموعه انیمیشن با تکنیک سه‌بعدی در دستور کار مرکز پویانمایی صبا قرار دارد که این طرح‌ها اکنون مراحل نگارش و پیش تولید را پشت سر می‌گذارند.

به گزارش ایرنا، این آثار در مجموع سه هزار و 350 دقیقه اثر پویانمایی را شامل می‌شوند که به سفارش صبا از سوی گروه‌های انیمیشن‌ساز در دست تولید هستند.

از جمله این آثار می‌توان به انیمیشن "زمینک" به کارگردانی اوستا فروردین اشاره کرد که در 26 قسمت 5 دقیقه‌ای تولید می‌شود؛ "زمینک" داستان زمین است که بخاطر آزار و اذیت‌ انسان‌ها خسته شده و بچه خودش را که روی زمین است، مامور می‌کند تا مشکل را پیدا کند.

"گنج" به کارگردانی علی لطفی عنوان اثر دیگری است که در 26 قسمت 15 قسمتی تهیه می‌شود؛ لطفی دهه فجر سال گذشته با انیمیشن سینمایی "سرزمین خواب" را در بخش جنبی جشنواره شرکت کرد.

مصطفی رحمان‌دوست نویسنده و شاعر کودکان و نوجوان، نویسنده داستان "گنج" است؛ داستان این اثر پویانمایی درباره خواهر و برادری است که با فوت پدر بزرگشان نقشه گنجی را پیدا می‌کنند و در ادامه برای پیدا کردن گنج ماجراهای مختلفی را می‌گذرانند.

"ریزقلوها" عنوان انیمیشن 52 قسمتی است که به کارگردانی مریم گودرزی و نویسندگی نرگس گودرزی قصد دارد شعرهای مهدکودک و ملودی‌های آشنای کودکان را بازسازی کند.

هر قسمت این مجموعه 12 دقیقه خواهد بود.

گودرزی همچنین کارگردانی انیمیشن "میومیو قصه‌ها" را در دست ساخت دارد که قصه‌ها و داستان‌هایی را درباره پیامبر اسلام از دید حیوانات روایت می‌کند.

این مجموعه در 26 قسمت 10 دقیقه‌ای تولید می‌شود.

"گلی و دم سفید" عنوان اثر دیگری است که نگارش فیلمنامه آن به تازگی به پایان رسیده است و کارگردانی منیره سادات مختاباد در 13 قسمت 10 دقیقه‌ای ساخته می‌شود؛ داستان این انیمیشن فانتزی درباره دو ماهی به نام گلی و دم سفید است که بعد از خریداری شدن وارد خانه می‌شوند و ماجراهای مختلفی را به تصویر می‌کشند.

انیمیشن "بازمانده" به کارگردانی احسان طاهری در 13 قسمت 15 دقیقه‌ای و "مانده‌ها" به کارگردانی نجفی امامی در 52 قسمت 10 دقیقه‌ای از دیگر انیمیشن‌های سه‌بعدی صبا به شمار می‌روند.

"دروازه مدینه" به کارگردانی نوروزه عباسی در 26 قسمت 20 دقیقه‌ای، "ماجراهای فارس" به کارگردانی محمد رحمتی در 13 قسمت 15 دقیقه‌ای و "امثال قرآنی" به کارگردانی داریوش وحدتی در 26 قسمت 15 دقیقه‌ای عناوین مجموعه‌ بعدی صبا را تشکیل می‌دهند که همگی مراحل نگارش و پیش تولید را پشت سر می‌گذارند.

 

کد خبر 183290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز