همشهری آنلاین: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حاشیه مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی عاشورایی ساقی سرمست از برگزاری بیش از ۱۰۰ ویژه برنامه فرهنگی هنری با عنوان «زندگی در جغرافیای حسین علیه السلام» همزمان با ایام سوگواری در ماه محرم و صفر در مناطق بیست و دوگانه پایتخت خبر دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، امیر خوراکیان ضمن اعلام این خبر افزود: همزمان با این ایام ۳ عنوان برنامه تعزیه خوانی تدارک دیده شده است که یکی از این برنامه‌ها به صورت صوت و به شکل ویژه‌ای با هدف اقدام پژوهشی و آموزشی در حوزه تعزیه خوانی ضبط می‌شود.

وی به برگزاری ۸ مراسم شب شعر، ۶ سوگواره و نشست ادبی، ۳۳ مراسم و محفل سوگواری، ۹ مسابقه و ۱۲ عنوان برنامه نمایشگاهی و ایستگاه فرهنگی اشاره کرد و گفت: همزمان با این ایام ۷ عنوان کارگاه آموزشی با هدف تمرکز و توجه بیشتر به آموزه‌های واقعه عاشورا، پیام‌ها، درس‌ها و عبرت‌های این واقعه برگزار می‌شود.

خوراکیان به تولید ۱۰ محصول فرهنگی مرتبط با این ایام اشاره کرد و افزود: آلبوم عاشورایی ساقی سرمست با آهنگسازی آریا عظیمی‌نژاد و صدای محمد علی کریمخانی از جمله آثار تولید شده در حوزه موسیقی است. در گام‌های بعدی تصویرسازی و تصویرگذاری بر قطعات موسیقی این آلبوم انجام خواهد شد. در کنار تولید محصولات فرهنگی، ۵ عنوان اثر نیز بازتولید و عرضه می‌شوند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد: امسال سعی کرده‌ایم که برای تولیدات فاخر، به ویژه در حوزه آواهای عاشورایی و عرصه هنر موسیقی، سرمایه گذاری کنیم. امتیاز برنامه‌های ماه‌های محرم و صفر سال جاری نسبت به سال گذشته، جهت گیری محتوایی این برنامه‌ها است.

وی به تولید راهنمای مفهومی برنامه‌های مختلف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناسبت‌های گوناگون اشاره کرد و گفت: این راهنما باعث شده که کیفیت محتوای برنامه‌ها به تناسب نیازهای اجتماعی که مخاطبان دارند و ما با آن مواجه هستیم ارتقا پیدا کند.

خوراکیان افزود: انتشار کتاب اشعار محتشم کاشانی به خط استاد مجتبی ملک‌زاده از گنجینه موزه هنر امام علی (ع)، نمایشگاه تصویرسازی‌های عاشورایی، مشارکت در جریان برگزاری سوگواره سرو با سازمان زیباسازی شهر تهران، اکران شهری کتیبه‌های عاشورایی استاد علی شیرازی و انتشار کتاب کتیبه‌ها، نمایشگاه عکس‌های عاشواری در موزه عکسخانه و کارگاه نقاشی کودکان عاشورایی در موزه هنر امام علی (ع) از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت ماه‌های محرم و صفر است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های فرهنگی این سازمان همزمان با ایام سوگواری سید الشهدا (ع) گفت: ششمین مراسم تجلیل از نوگلان حسینی به منظور تقدیر از کودکان و نوجوانان مداح اهل بیت (ع) در ماه صفر برگزار می‌شود.

کد خبر 191151
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز