پرچم‌های عزاداری محرم برافراشته شده‌اند تا خاطره‌ی واقعه‌ی کربلا را زنده‌ نگه ‌دارند. رنگ و رخساره‌ی شهر تغییر ‌کرده است.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی676

از امشب تعداد زیادی از نوجوانان هم پیراهن‌ سیاه می‌پوشند و به حسینیه‌ها و تکیه‌ها می‌روند تا عزاداری کنند و چه خوب خواهد شد که در این روزها و شب‌ها، همه از جمله نوجوان‌ها، در کنار سینه‌زنی و نوحه‌خوانی، به فلسفه‌ی قیام امام حسین‌ ع و پیامی که در طول قرن‌ها منتقل می‌شود بیش‌تر بیندیشیم و پیرامون آن بیش‌تر مطالعه کنیم.

امسال هم به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و تشکیل هیئت‌های عزاداری، دهمین نمایشگاه عطر سیب در فضایی بالغ بر 20 هزار متر مربع برپاشد؛ نمایشگاهی که امروز، روز پایانی آن است.

در نمایشگاه امسال،30 بخش در نظر گرفته شده است و هیئت های مذهبی می‌توانند با ارائه‌ی برگه‌ی فعالیت‌ خود از اعتبارات ارائه شده در شهرداری برخوردار شوند. این اعتبارات به‌صورت بن کارت به آن‌ها داده می‌شود. نمایشگاه عطر سیب برای هیئت‌های دانش‌آموزی 250 هزار تومان، هیئت‌های مستمر 300 هزار تومان ، هیئت‌های دانشجویان و تکیه‌ها‌، حسینیه‌ها و مسجد‌ها هر یک 400 هزار تومان بن‌کارت‌در نظر گرفته است.

علی اکبر محمدی دارانی، دبیر اجرایی این نمایشگاه به خبرنگار دوچرخه می‌گوید: «ایستگاه‌هایی در این نمایشگاه برپا شده که آیین‌های عزاداری را از نقاط مختلف ایران به نمایش می‌گذارد.»

به گفته‌ی او اجرای نمایش‌های آیینی، برپایی خیمه‌ی عاشورا و ارائه‌ی محصولات فرهنگی متناسب با ایام محرم در قالب لوح فشرده، کتاب و نشریات از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه به‌شمار می‌آید.

کد خبر 191199
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز