همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد از آغاز عملیات اجرایی احیای دوباره بوستان طالقانی به منظور تبدیل این بوستان به یک پهنه گردشگری، تندرستی و ورزشی طبیعت در سه فاز عملیاتی خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین،حجت اله ملاصالحی با بیان این مطلب افزود: بوستان طالقاتی به لحاظ بافت و پوشش گیاهی، موقعیت جغرافیایی، عملکرد زیست محیطی و ظرفیت‌های بالای گردشگری و تفریحی، مورد توجه جدی مدیریت شهری پایتخت است و شرکت نوسازی عباس آباد به همین منظور طرح گسترده‌ای را برای احیای دوباره این بوستان در نظر گرفته است.

وی بوستان طالقانی را با وسعت ۲۵۶هزار متر مربع یک تنفس‌گاه شاخص برای پایتخت عنوان کرد و افزود: در فاز اول، احیا و ترمیم بوستان در دستور کار قرار دارد که به همین منظور ایجاد و ترمیم شبکه آبرسانی در کل بوستان، توسعه و ساماندهی دسترسی‌های داخلی، نصب و تجهیز بوستان به مبلمان شهری و پارکی و همچنین توسعه و بازسازی زیرساخت‌ها نظیر نماز خانه، کیوسک‌های نگهبانی و اطلاع رسانی و همچنین رسیدگی به وضعیت فضای سبز و درختان موجود از جمله اقداماتی است که هم اکنون در حال اجرا است.

به گفته مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد در فاز دوم عملیات اجرایی نیز قرار است عملکرد‌های تخصصی هماهنگ با محیط طبیعی و جنگلی به بوستان طالقانی اضافه شود که ایجاد مسیر‌های دوچرخه سواری، اسب سواری تفریحی و همچنین ورزش‌هایی چون صخره نوردی از آن جمله است.

ملاصالحی تأکید کرد: کلیه طراحی‌ها، اقدامات اجرایی و سازه‌های در نظر گرفته شده برای بوستان طالقانی کاملا متناسب با محیط طبیعی، بافت جنگلی و شاخصه‌های توپوگرافی آن در نظر گرفته شده که در ‌‌نهایت موجب می‌شود یک بوستان جنگلی با امکانات تفریحی، گردشگری و ورزشی طبیعی در دل پایتخت شکل بگیرد.

وی ادامه داد: بوستان طالقانی در آینده‌ای نزدیک به یک قطب گردشگری طبیعت و تندرستی تبدیل خواهد شد که با امکانات ورزشی متناسب با محیط‌های طبیعی و جنگلی و همچنین کلینیک‌های درمانی طبیعی و زیرساخت‌های های گردشگری سلامت در فاز نهایی یک دهکده سلامت را در اختیار شهروندان تهرانی در اراضی عباس آباد قرار می‌دهد.

کد خبر 190759
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز