همشهری آنلاین: مراسم سخنرانی و اقامه فریضه الهی نماز جماعت ظهر و عصر در روز طبیعت (13فروردین) در 200 پارک و بوستان توسط مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

boustan nowrouz

به گزارش "تهران سما" به نقل از روابط عمومی مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، حجت الاسلام ناصحی در جمع روحانیین و ائمه جماعات ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت و شروع سال جدید، نوروز را طلیعه دار بهار دل انگیز دانست و گفت: نوروز هنگامه تفکر در نگارستان صنع خدا و فصل اندیشه در ژرفای وجود آدمی است و شروع فصل بهار و رستاخیز عظیم طبیعت از زیباترین آیات قدرت لایزال الهی و نوروز مطلع این تجدید حیات ژرف و شگرف و اشاره ای به انفاس معرفت طلب برای از خود رستن و به معبود پیوستن است، تبریک نوروز نیز به نوعی دعا و درخواست دوام و پایداری و خیر و برکت از درگاه خداوند تبارک و تعالی برای یکدیگر است.

حجت الاسلام ناصحی با اشاره به لزوم گرامیداشت روز 12 فروردین به عنوان روز جمهوری اسلامی افزود : در ایامی که مردم ایران تنها پنجاه روز در فضای آزاد و دور از خفقان رژیم ستمشاهی نفس کشیده بودند، در انتخاباتی بزرگ با 2/98% رأی، جمهوری اسلامی را به عنوان نظام حکومتی خود برگزیدند. لفظ جمهوری نشانگر وجهه جمهوریت نظام و اتکاء بر آرای مردم بوده و کلمه اسلامی نشانگر محتوای دینی و ساختار اسلامی حکومت ایران است که برگرفته از قوانین و احکام استوار الهی و سیره پیامبر گرامی اسلام صلی ا.. علیه و آله و سلم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است و بر همین مبنا حضرت امام خمینی ره رهبر کبیر انقلاب برای خنثی کردن توطئه های دشمنان داخلی و خارجی فرمودند " فقط جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد" و هم اکنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک الگوی حکومتی در سطح جهان شناخته شده و در صحنه های مختلف بین المللی حضور دارد.

حجت الاسلام ناصحی در ادامه ضمن توصیف فضای مناسب و زمینه مستعد روز سیزدهم فروردین برای برگزاری مراسم سخنرانی و اقامه فریضه الهی نماز جماعت ظهر و عصر در پارکها و بوستان های شهر تهران، گفت : مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران طبق سنتی سنیه همه ساله نسبت به برگزاری مراسم سخنرانی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در روز طبیعت در پارکها و بوستان های شهر تهران اقدام کرده است و امسال به فضل الهی مراسم سخنرانی و بیان مطالب لازم و اقامه نماز جماعت روز 13 فروردین که توسط ائمه جماعات اعزامی این مرکز صورت خواهد گرفت، در فضایی صمیمانه و معنوی با استقبال مردم شریف و مؤمن و با نظم و هماهنگی و آراستگی در 200 بوستان و پارک شهر تهران برگزار خواهد شد. البته مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران اقدامات و برنامه های متنوع و گسترده ای را در آغاز سال جدید طرح ریزی و اجراء کرده است .

بنا بر این گزارش، برنامه های در نظر گرفته، برگزاری مراسم سخنرانی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در روز طبیعت ( 13 فروردین ) در 200 پارک و بوستان شهر تهران ، تهیه ده ها هزار نرم افزار تحت عنوان " مبشر خانواده " با موضوع سبک زندگی اسلامی جهت توزیع بین شهروندان، تهیه و توزیع ده ها هزار نرم افزار تحت عنوان "یاقوت" با موضوع عفاف و حجاب اسلامی ،تهیه و توزیع کتاب " نوروز، اولین روز طلوع خورشید"، تهیه و توزیع 3 هزار بسته آموزشی تحت عنوان "روز آموز" با موضوع آموزش قرآن، حدیث، زبان عربی و ... است.

این گزارش می افزاید، دیگر اقدامات، بازدید از خانواده های معظم و معزز شهداء، تلطیف قلوب، عیادت و دلجویی از بیماران،
هویت بخشی سیمای بصری شهر با استفاده از ظرفیت های تبلیغی بر مبنای آموزه های دینی و معارف اسلامی است.

حجت الاسلام ناصحی در پایان خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه ایام نوروز مقارن با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام ا.. علیها دخت گرامی نبی مکرم اسلام صلی ا.. علیه و آله و سلم می باشد، از خداوند سبحان مسئلت دارم در سال جدید، زنگار ظلمت را از دلهایمان محو و جان ما را به نور معرفت خویش روشن کند و حال ما را به احسن حال تعالی بخشد.

کد خبر 206970
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز