گروه شهری: ظرف سه‌ماه گذشته شهرداری تهران اقدام به توزیع هفت میلیون نهال مثمر و غیرمثمر در شهر تهران کرده که از این میزان دو میلیون نهال مثمر در منازل شهروندان توزیع شده است.

لاله

دیروز علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تهران در نشست خبری‌ای که به‌مناسبت هفته منابع طبیعی و توسعه جنگل‌کاری کمربند سبز شهر تهران برگزار کرده بود، گفت: روز چهارشنبه 16اسفند‌ماه مساحتی معادل 200هکتار جنگل‌کاری در بوستان شهدای گمنام واقع در شمال شرقی تهران با حضور برخی از مقامات کشوری انجام خواهد شد تا متعاقب آن کار توسعه جنگل‌کاری در سال‌جاری به 2400هکتار برسد.

قرار است در این مراسم گونه‌های گیاهی شامل توت، اقاقیا، دغدغک، عرعر، زبان‌گنجشک، کاج، سرو نقره‌ای، سرو شیراز و سرو خمره‌ای کاشته شوند. بنا براین گزارش، 2400هکتار جنگل‌کاری در سال‌جاری به‌صورت پراکنده در سطح 10نقطه شهر تهران انجام شده است.

همچنین قرار است به مناسبت روز درختکاری نه‌تنها بیش از یک میلیون نهال در 123بوستان شهر تهران به‌صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گیرد بلکه دستورالعمل کاشت و نگهداری نهال‌ها نیز همزمان به شهروندان ارائه خواهد شد.مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرتهران با اشاره به اینکه حداقل سرانه فضای سبز 15متر است، گفت:

تا پایان امسال سرانه فضای سبز شهر تهران به استاندارد جهانی خواهد رسید و این درحالی است که در ابتدای فعالیت این دوره مدیریت شهری سرانه فضای سبز شهر تهران 9متر بود اما ظرف چند سال اخیر سرانه فضای سبز در مناطق دارای بافت فشرده مسکونی دو تا سه متر افزایش یافت. علاوه براین، بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه137 مشخص شده است حدود 90درصد تماس‌های صورت‌گرفته ظرف چند روز اخیر اختصاص به درخواست شهروندان برای کاشت نهال در منازل آنان داشته و همچنین اعلام شده که نهال در اختیار تمامی مراکز ازجمله مساجد و مدارس قرار داده شود.

از سوی دیگر مختاری با اعلام اینکه هم‌اکنون تعداد بوستان‌های پایتخت به مرز دو هزار رسیده است، اظهار داشت: درنظر داریم در طرح استقبال از نوروز پنج میلیون پیاز لاله در بوستان‌های بزرگ و حاشیه بزرگراه‌ها بکاریم که چهره شهر را در ایام نوروز تغییر خواهد داد. مختاری درباره اسکان مسافران نوروزی در بوستان‌های پایتخت گفت: با توجه به افزایش هزینه اقامت در هتل‌ها برای نوروز92 طرح گسترده اسکان مسافران را در بوستان‌های ورودی شهر تهران به اجرا در خواهیم آورد.

در مورد فضای سبز بزرگراه امام‌علی نیز مختاری گفت: طراحی خوبی برای مسیر 50کیلومتری رفت و برگشت این بزرگراه انجام‌شده که طرحی در ‌شأن مقام حضرت علی(ع) است، عملیات اجرایی فضای سبز این بزرگراه نیز از هفته پیش آغاز شده که نقش مؤثری در توسعه فضای سبز شرق تهران ایفا خواهد کرد.

کد خبر 203890
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز