سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

گروه حوادث: حضور بموقع امدادگران اورژانس در محل حادثه نه‌تنها جان مرد موتورسوار را نجات داد بلکه از سرقت سه میلیارد تومان پول، دلار، چک و طلایی که همراه داشت جلوگیری کرد.

حوادث خارجی

عصر دوشنبه، 15آبان‌ماه زنگ مرکز اورژانس تهران به صدا درآمد و امدادگران در جریان حادثه‌ای در خیابان زنجان قرار گرفتند. دو نفر از تکنیسین‌ها با یک دستگاه آمبولانس راهی محل حادثه شده و با دیدن مردمی که دور مرد جوانی جمع شده بودند، به کمک این مرد شتافتند.

مرد جوان سوار یک دستگاه موتورسیکلت بود که به‌خاطر لغزنده بودن خیابان کنترل موتور را از دست داده و با زمین برخورد کرده و به‌علت وارد شدن ضربه‌ای شدید به سرش بیهوش شده بود. امدادگران با کنار زدن جمعیت خود را به مرد مجروح رساندند و در همین هنگام متوجه تعدادی انگشتر طلا شدند که در دستان وی بود. آنها بعد از انجام کمک‌های اولیه قصد داشتند مرد جوان را به آمبولانس منتقل کنند که در همین هنگام چند جوان از بین جمعیت خودشان را به آنها رسانده و با گفتن این جمله که از اقوام مرد مجروح هستند، خواستند جیب‌های وی را بگردند. امدادگران که به آنها مشکوک شده بودند، اجازه این کار را ندادند و به سرعت جوان مجروح را به آمبولانس منتقل کردند و راهی بیمارستان شدند.

مرد سه میلیاردی

اسدالله باقری، یکی از تکنیسین‌های اورژانس که آن روز در محل حادثه حضور داشت در گفت‌وگو با همشهری گفت: وقتی حادثه به ما گزارش شد، ظرف شش دقیقه به محل حادثه رسیدیم. در آنجا چند مرد جوان اصرار داشتند که هرطور شده جیب‌های مرد مجروح را بگردند اما ما اجازه این کار را ندادیم؛ چرا که موتورسوار بیهوش یک دستگاه گوشی موبایل اپل داشت و به‌نظر می‌رسید داخل جیب‌هایش پر از پول است و حدس زدیم که مردان جوان قصد سرقت اموال وی را دارند.

او ادامه داد: بعد از انتقال مجروح به بیمارستان، برای اینکه هویت وی مشخص شود، محتویات جیب‌هایش خالی شد و آنجا بود که متوجه شدیم علاوه بر گوشی اپل، 1500دلار به همراه تعدادی چک بانکی به ارزش کمتر از سه میلیارد تومان و مقداری طلا در جیب‌های این مرد است.

وی افزود: تمامی محتویات جیب‌های این مرد صورتجلسه شد و در اختیار مأموران پلیس مستقر در بیمارستان قرار گرفت و از طرفی با پیدا شدن کارت ملی، هویت وی نیز شناسایی شد و ما بعد از پایان مأموریت به پایگاه برگشتیم.در همین حال حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران نیز با اشاره به اینکه مرد مجروح بعد از انتقال به بیمارستان حضرت رسول(ص) تحت درمان قرار گرفت، اظهار داشت: با حضور بموقع امدادگران اورژانس، مرد از مرگ نجات یافت و هم‌اکنون حال عمومی وی رضایت بخش است.

کد خبر 190436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز