گروه حوادث: سارق مسلح با پوشیدن لباس پلیس قصد دستبرد به یک طلافروشی را داشت اما با مقاومت صاحب مغازه ناکام ماند.

متهم

ساعت 10:23 جمعه دهم آذرماه مأموران گشت کلانتری119 تهران هنگام گشتزنی در خیابان هاشمی مرد جوانی را دیدند که با عجله از یک مغازه طلا فروشی بیرون آمد و پا به فرار گذاشت. همزمان با فرار مرد مرموز که لباس نیروی انتظامی نیز به تن داشت صاحب طلافروشی پشت سر وی از مغازه بیرون آمد و درحالی‌که وی را تعقیب می‌کرد فریاد می‌زد: «دزد، دزد.»

ماموران با مشاهده این صحنه به تعقیب مرد مرموز پرداختند و به او دستور ایست دادند اما متهم قصد تسلیم‌شدن نداشت. تعقیب و گریز ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان موفق شدند در خیابان 21متری جی پس از شلیک یک تیر هوایی مرد فراری را دستگیر کنند.با دستگیری متهم، مأموران به بازرسی بدنی وی پرداختند و از او یک قبضه سلاح کمری برتا با صداخفه‌کن، یک قبضه اسلحه کلت کمری ماکاروف به همراه پنج خشاب پر از فشنگ، چهار بسته فشنگ جنگی، دو رشته دستبند و دو عدد اسپری گاز اشک‌آور و تجهیزات پلیسی دیگر کشف کردند. پس از کشف این تجهیزات مشخص شد که وی سارق مسلح است و قصد سرقت از طلافروشی را داشته است به همین‌خاطر صاحب طلافروشی برای تحقیقات بیشتر به کلانتری دعوت شد.

وی در تحقیقات به مأموران گفت: یک روز قبل این مرد به قصد خرید طلا به مغازه من آمد و بعد از دیدن سرویس طلاهای مختلف سرانجام یکی از آنها را انتخاب کرد و 50هزار تومان به‌عنوان بیعانه نیز پرداخت کرد. بعد از آن قرار شد که یک روز بعد یعنی امروز وی به همراه همسرش به طلافروشی‌ام بیایند تا بعد از تأیید همسرش و پرداخت بقیه پول سرویس طلایی را که انتخاب کرده بود تحویل بگیرد.
مرد طلافروش ادامه داد: امروز(10آذر ماه) متهم مجددا به مغازه‌ام آمد و به جای پرداخت بقیه پول و تحویل طلا اسلحه‌ای از جیبش درآورد و با تهدید قصد سرقت داشت که من مقاومت کردم. به همین‌خاطر با هم درگیر شدیم و ناگهان سارق یک تیر نیز شلیک کرد اما وقتی در سرقت خود ناکام ماند پا به فرار گذاشت من هم به‌دنبال فرار او از مغازه بیرون آمدم و وی را تعقیب کردم که با حضور بموقع گشت پلیس وی دستگیر شد.

سرهنگ ابوالقاسم باقری شاد رئیس‌کلانتری‌119 مهرآباد جنوبی با اعلام این خبر گفت: بعد ازروشن شدن موضوع و انجام تحقیقات مشخص شد که سارق مسلح تبعه خارجی است. به همین‌خاطر با توجه به کشف اسلحه و تجهیزات پلیسی از وی احتمال افزایش جرائم ارتکابی دیگر از سوی این سارق مسلح قوت یافت. به همین منظور متهم برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت تا در بازجویی‌های تخصصی زوایای پنهان پرونده آشکار شود.

کد خبر 192923
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز