گروه حوادث: دو مجرم قدیمی بند زنان بعد از آزادی از زندان، باندی خانوادگی راه انداختند که هدف آن جیب بری و سرقت از زنان بود.

حوادث

عصر 21مهرماه مأموران کلانتری 205تهران هنگام گشتزنی در محدوده ایستگاه حرم مطهر به چند زن که رفتار عجیبی داشتند مظنون شدند. زنان مرموز دور زن جوانی که اهل یکی از کشورهای عربی بود جمع شدند و بعد از پرسیدن چند سؤال از وی، به راهشان ادامه دادند. یکی از مأموران کلانتری به تعقیب شش زن مرموز پرداخت و مأمور دیگر نیز به سمت تبعه خارجی رفت. وقتی مشخص شد همزمان با جمع شدن زنان مرموز دور تبعه خارجی، پول‌های این زن به سرقت رفته است، مأموران دریافتند که با یک باند جیب‌بری روبه‌رو هستند و ماجرا را به مرکز اطلاع دادند. دقایقی بعد با هماهنگی لازم با گشت کلانتری هر شش زن جیب بر دستگیر شدند و برای تحقیقات در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

شش‌زن دستگیر شده در بازجویی‌های نخست خود را بی‌گناه دانسته و سعی داشتند با معرفی خود به اسامی دروغین، پلیس را گمراه کنند اما کارآگاهان متوجه شدند که دو متهم اصلی باند به نام فاطمه و محترم، از جیب‌برهای سابقه‌دارهستند. آنها که 50ساله‌اند در 20سال گذشته بارها به اتهام جرائم مختلف ازجمله جیب‌بری، موادمخدر و کیف قاپی در تهران و دیگر شهرهای کشور به‌ویژه شهرهای زیارتی دستگیر شده و به زندان افتاده بودند.

بررسی‌ها نشان می‌داد این دو زن از مجرمان قدیمی بند زنان هستند که بعد از آزادی از زندان بار دیگر دست به‌کار شده و این بار با همدستی چهار نفر از بستگان خود باند جدیدی تشکیل داده و دست به جیب بری در اماکن زیارتی تهران و قم و همچنین در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌ و بازارچه‌ها می‌زدند.

یکی از متهمان که دختر فاطمه (یکی از سرکرده‌های باند) است به کارآگاهان گفت: از زمانی که به یاد دارم همراه مادرم در حال سرقت به شیوه جیب بری بوده‌ام و هرچیزی از قبیل گوشی تلفن همراه، طلا و پول را سرقت می‌کرده‌ام. معمولا در سرقت هایمان، من نقش سیاه کن را اجرا می‌کردم یعنی وظیفه‌ام این بود که به سراغ مالباخته‌ها بروم و آنها را سرگرم کنم تا در فرصتی مناسب همدستانم دست به جیب‌بری بزنند.

با اعتراف متهمان درخصوص شیوه و شگرد سرقت‌ها، کارآگاهان با انجام تحقیقات موفق به شناسایی تعدادی از مالباخته‌ها شدند. یکی از آنها به کارآگاهان گفت: ششم شهریورماه در حال خرید لوازم خانگی برای جهیزیه دخترم بودم که ناگهان زنی به سمت من آمد و درخصوص خرید جهیزیه برای دخترش سؤالاتی پرسید. بعد از رفتن او هنگامی که خرید کرده بودم و قصد پرداخت پول به مغازه دار را داشتم متوجه شدم مبلغ سه میلیون و 300هزار تومان پولی که داخل کیفم بود به سرقت رفته است.

مالباخته دیگر در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: 19مهرماه سال گذشته در محدوده میدان شوش و درحالی‌که مشغول پرسیدن قیمت بودم، ناگهان چند زن در اطرافم جمع شدند و یکی از آنها به من نزدیک شد و با هل دادن من مدعی شد که این وسایل فروشی نیست. زمانی‌که به خانه برگشتم متوجه شدم طلاهایی که داخل کیفم بوده به سرقت رفته است.

سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: اعضای این باند در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره سرقت و جیب بری اعتراف کردند و با توجه به‌احتمال افزایش جرائم ارتکابی دیگر از سوی آنها، دستور انتشار عکس هر شش متهم پرونده توسط قاضی پرونده صادر شده است. به همین‌خاطر از تمامی مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شده‌اند دعوت می‌شود جهت طرح شکایت به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند. همچنین از کسانی که هرگونه اطلاعاتی درخصوص جرائم دیگر متهمان دارند درخواست می‌شود تا اطلاعات خود را از طریق شماره‌های تماس 51055390، 51055391و 51055392در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 190811
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز