گروه حوادث: اعضای یک باند بزرگ که با شاه کلید دست به سرقت خودروهای مدل بالا می‌زدند، دستگیر شدند.

سرقت- دستگیری-سارقان

سه مجرم حرفه‌ای نقشه سرقت را اجرا می‌کردند و سایر اعضای باند به شیوه سند نمره، خودروهای مسروقه را در سراسر کشور به فروش می‌رساندند.

اسفند‌ماه سال گذشته مردی نزد پلیس رفت و خبر از سرقت خودروی مزدا3خود داد. وی به مأموران گفت: خودرویم را در خیابانمان در شمال پایتخت پارک کرده بودم و هنگامی که از خانه بیرون آمدم تا برای انجام کاری به خانه یکی از بستگانم بروم ناباورانه متوجه شدم که ماشینم به سرقت رفته است. به همین‌خاطر نزد پلیس آمدم تا از مأموران کمک بخواهم. بعد از اعلام این شکایت تیمی از مأموران اداره دوم پلیس آگاهی تهران با دستور قاضی نصرتی بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند و در جریان چندین شکایت مشابه دیگر قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای یک باند سازمان یافته به شکل سریالی در شمال و شمال غرب پایتخت دست به سرقت خودروهای مدل بالا ازجمله زانتیا، 206، پرشیا و مزدا3می‌زنند.

با افشای این حقیقت مأموران خود را در برابر سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار دیدند که هیچ ردی از خود در سرقت‌ها به جا نگذاشته بودند و هیچ‌کس شاهد سرقت‌های آنها نبود. درحالی‌که هیچ سرنخی از دزدان در دست پلیس نبود تیم تحقیق با توجه به فرضیه سابقه‌دار بودن متهمان به سراغ آلبوم مجرمان رفت و با شناسایی چندین سارق حرفه‌ای خودرو آنها را تحت کنترل قرار داد تا اینکه در اقدامات گسترده اطلاعاتی موفق به شناسایی اعضای اصلی این باند سرقت شد. با دستگیری سه متهم اصلی باند راز این پرونده افشا شد.

سه متهم بعد از دستگیری به سرقت‌های سریالی خودروهای مدل‌بالا اعتراف کردند. سردسته باند در بازجویی‌ها گفت: من با همدستی دو نفر از دوستانم در خیابان‌های خلوت شمال و شمال غرب پایتخت دست به سرقت ماشین‌ها می‌زدیم و معمولا از شاه‌کلید نیز استفاده می‌کردیم. بیشتر دزدی‌ها را در ساعت‌های خلوت انجام می‌دادیم تا کسی ما را شناسایی نکند.

وی ادامه داد: بعد از دزدی ، خودروهای مسروقه را در اختیار اعضای دیگر باند که نقش مالخر را به‌عهده داشتند قرار می‌دادیم. در واقع خودروها را با قیمت بسیار پایین به آنها می‌فروختیم و آنها با شیوه سند نمره خودروها را می‌فروختند. شیوه مالخران این بود که ابتدا در شهرستان‌ها به‌دنبال خودروهایی می‌گشتند که دچار سانحه و تصادف‌های شدید شده بودند و مالکانشان قصد داشتند تا آنها را با قیمت پایینی بفروشند. پس از آنکه این خودروها را می‌خریدند، ما ماشینی با مشخصات خودروی تصادفی سرقت می‌کردیم و در اختیارشان قرار می‌دادیم تا آنها بتوانند با تغییر قطعات و پلاک، خودروی مسروقه را با سند خودروی تصادفی در سراسر کشور به فروش برسانند. در مدتی که نقشه دزدی را اجرا می‌کردیم حدود 100خودروی مدل بالا دزدیدیم و برای فروش در اختیار مالخران قرار دادیم.

بعد از اعترافات سه عضو اصلی باند قاضی نصرتی دستور دستگیری مالخران و سایر اعضای این باند بزرگ را صادر کرد و از همان زمان مأموران اداره دوم پلیس آگاهی با اطلاعاتی که در اختیار داشتند به تجسس‌های ویژه دست زدند و هفت مالخر این باند را شناسایی و دستگیر کردند. آنها نیز در بازجویی‌ها به خرید خودروی مسروقه و سند نمره کردن اعتراف کردند و مدعی شدند که در این مدت توانستند پول کلانی به جیب بزنند. بعد از اعترافات مالخران، تحقیقات ویژه برای دستگیری سایر اعضای باند آغاز شده است. این در حالی است که در تجسس‌ها مشخص شده ارزش خودروهای به سرقت‌رفته میلیاردی بوده است. بررسی‌ها برای افشای جرایم احتمالی دیگر اعضای این باند ادامه دارد تا زوایای پنهان آشکار شود.

کد خبر 182686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز