سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

گروه حوادث: «چند‌ماه پیش نزد چند سارق رفتم تا آنها به من آموزش دزدی بدهند، بعد از آن با همدستی دوستم نخستین زورگیری را انجام دادیم اما چون تازه‌کار بودیم در کمتر از 24ساعت به دام پلیس افتادیم.» این ادعای یک سارق جوان است که بعد از دستگیری در برابر مأموران پلیس مطرح کرد.

ماجرا از این قرار بود که 26 آذر‌ماه سال‌جاری دزد تازه‌کار همراه دوستش در سرآسیاب کرج به‌عنوان مسافر سوار یک خودروی پراید شدند و در بین راه با تهدید چاقو راننده را از ماشین به بیرون پرتاب کردند و بعد از سرقت خودرو پا به فرار گذاشتند. آنها سپس راهی تهران شدند و هرگز تصور نمی‌کردند که در کمتر از 24ساعت لو بروند و در دام پلیس گرفتار شوند. روز بعد درحالی‌که آنها در یکی از خیابان‌های تهران بودند کارآگاهان به آنها مشکوک شدند و بعد از استعلام شماره پلاک خودروی پراید متوجه سرقتی‌بودن آن شدند و هر دو را دستگیر کردند. آنها بعد از اینکه به پلیس آگاهی تهران انتقال یافتند، به نخستین سرقت اعتراف کردند.

طراح نقشه زورگیری که پسر جوانی به نام هادی است، در بازجویی‌ها گفت: من شاگرد یک مغازه هستم و مدت‌ها بود که به‌خاطر مشکلات مالی نمی‌توانستم خرج زندگی‌ام را تأمین کنم. برای همین به فکر دزدی افتادم اما واقعا نمی‌دانستم این کار را چطور باید انجام دهم. تا اینکه یکی از دوستانم افراد خلافکاری را به من معرفی کرد که کارشان دزدی و سرقت بود.

دوستم می‌گفت باید از سوی آنها آموزش ببینم تا بتوانم سرقت را به خوبی و بدن هیچ استرسی انجام دهم. برای همین چندین مرتبه همراه افراد خلافکار در سرقت‌هایشان حاضر شدم. من هیچ سرقتی انجام نمی‌دادم و فقط شیوه و شگرد دزدی آنها را تماشا می‌کردم؛ اینکه چطور مالباخته خود را شناسایی و در فرصتی مناسب نقشه خود را اجرا می‌کردند. وی افزود: آنها معمولا کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی انجام می‌دادند و شگردشان را نیز به من آموزش می‌دادند.

وی ادامه داد: بعد از اینکه شیوه انجام سرقت را یاد گرفتم با همدستی دوستم نقشه اجرای آن را کشیدیم. دوستم نیز مانند من برای نخستین‌بار بود که دست به سرقت می‌زد. او هم مدت‌ها بود که دچار مشکلات مالی شده بود. متهم ادامه داد: روز حادثه چون نخستین‌بار بود که کار خلاف انجام می‌دادیم هر دو به‌شدت ترسیده بودیم و دست و پایمان می‌لرزید. از اینکه مبادا دستگیر شویم و لو برویم وحشت داشتیم حتی آن شب من و دوستم تا صبح کابوس دیدیم. وی ادامه داد: ما بعد از سرقت به تهران آمدیم و در جست و جوی یک مشتری بودیم تا خودروی مسروقه را بفروشیم اما دستگیر شدیم. به گزارش خبرنگار همشهری، این دو متهم بعد از اعتراف به زورگیری با دستور قاضی پیرگزی، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفتند.

کد خبر 194860
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز