همشهری آنلاین: مدیرکل حریم شهر تهران از اضافه شدن 67 کیلومتر به حریم پایتخت خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، صباح‌الدین متقی در جلسه سه‌شنبه 9 آبان ماه شورای شهر و در جریان بررسی لایحه تدقیق مرز حریم یکپارچه پایتخت گفت: از حدود 437 کیلومتر طول پلی گن - خط محیط حریم - که باید بسته می‌شد در حدود 35 کیلومتر باید تدقیق می‌شد که انجام شده است.

وی افزود: حریم پایتخت 5 هزار و 918 کیلومتر بود که در طرح تدقیق، از دهستان جوقین رد شد و مرز استان البرز و تهران در منتهی الیه غرب تهران بسته شد.

متقی با بیان اینکه این اقدام با حضور فرمانداران تهران و شهرهای اطراف تهران انجام شده است، گفت: با افزایش 67 کیلومتری به حریم پایتخت، این میزان به 5 هزار و 985 کیلومتر افزایش یافت.

مدیرکل حریم شهر تهران با اشاره به اینکه در این تدقیق، اطلاعات خوبی جمع آوری شده است، افزود: دراین محدوده 404 روستا، 424 شهر و 7 شهرستان قرار دارد که تحت عنوان مدیریت یکپارچه قرار گرفته است.

بر طبق این گزارش، لایحه تدقیق مرز حریم یکپارچه پایتخت به تصویب اعضای شورای شهر رسید که بر اساس آن شهرداری تهران ملزم به تدقیق خط حریم یکپارچه تهران شده و مقرر شده است خط حریم تدقیق شده جهت کنترل و امضا به دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارائه شود.

همچنین به منظور تحقق مرز حریم یکپارچه پایتخت، تعاریف محدوده و حریم شهر و روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها باید اصلاح شده و شهرداری موظف است لایحه مربوط به اصلاح ماده فوق را ظرف 3 ماه تهیه و پس از توافق و هماهنگی با وزارت کشور، نمایندگان مجلس، حریم یکپارچه تهران را از شمول این قانون مستثنی نماید.

کد خبر 189694
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز