مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اعلام این خبر که طرح تفصیلی شهرداری تهران راه حل برون رفت مشکلات پایتخت در حوزه شهرسازی است گفت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در جریان طراحی طرح تفصیلی شهر تهران صورت گرفت کوچک شدن 100 کیلومتری تهران بود.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا جاوید با اعلام این خبر افزود: طرح جدید تفصیلی تهران وسعت محدوده شهر را نه تنها افزایش نداده بلکه 100 کیلومتر آن را کاهش داده و از 750 کیلومتر مربع به حدود 630 کیلومتر رسانده است.

وی با اشاره به اینکه طرح تفصیلی برنامه‌ای جامع و دقیق برای اداره شهر است، اظهار داشت: در این طرح برای هر پلاک و هر متر از شهر برنامه در نظر گرفته شده است. این طرح تمامی اطلاعات جامع شهر و ملک را در اختیار شهروندان قرار می دهد و وقتی شهروندان از ضوابط ساخت و ساز خود مطلع شوند نقطه ابهامی باقی نمی‌ماند و عملاً دست سوء استفاده کنندگان کوتاه می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه انتظار می‌رود با اجرایی شدن طرح تفصیلی شهر تهران صدور پروانه ساختمانی تسهیل شود درباره آنهایی که سال گذشته دستور نقشه گرفته‌اند، گفت: در ضوابط طرح تفصیلی جدید شهر تهران پیش بینی شده است که اگر افراد دستور نقشه داشته باشد تا پایان سال 91 می تواند برمبنای قوانین قبلی مجوز را دریافت کرده و ملک مورد نظر را بسازد.

 

کد خبر 171712
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز