مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۹
۰ نفر

این روزها حریم شهرستان تهران و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در برخی نقاط پیرامون شهر یکی از مهم‌ترین موضوعات شورای شهر تهران شده است و این موضوع در پنجمین جلسه شورای شهرستان تهران هم به بحث گذاشته شد.


این جلسه با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا و نیز نمایندگان شورا‌های بخش کن و آفتاب برگزار شد. در ابتدای این جلسه گزارشی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستاهای کن توسط نهاد‌های گوناگون از قبیل شهرداری منطقه 22 و وزارت جهاد و کشاورزی در حریم فضای سبز تهران ارائه شد که موجبات نارضایتی اهالی روستا‌های اطراف را فراهم آورده است.

مسجدجامعی هم گفت: خوشبختانه شورای چهارم درصدد ارتقای جایگاه نظارتی بر‌آمده، همچنان‌که بیش از یک هزار بخشنامه شهرسازی شهرداری تهران از سوی کمیسیون شهر‌سازی‌ و معماری شورا ابطال شد. وی اضافه کرد: مبنای کار ما گزارش‌های شوراهای اسلامی بخش‌ها و روستاها خواهد بود و ما باید در دوره چهارم سعی کنیم جایگاه نظارتی شورا‌ها را ارتقا بخشیم. وی سپس از تشکیل کار گروه ویژه‌ای در این بخش خبر داد. پرویز سروری، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران مشکل را قانون‌شکنانی دانست که از سادگی افراد سود‌جویی می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر وظیفه خود می‌داند که از حق افرادی که نمی‌توانند از حقشان دفاع کنند، دفاع کند.

 در این جلسه همچنین گزارشی از سوی ابوالفضل میررفیع، عضو شورای بخش کن درخصوص اقدامات و ساخت و ساز‌های غیرقانونی در حریم اراضی منابع طبیعی ارائه شد. وی از رئیس شورای اسلامی شهر تهران خواست تا با تدبیری، به روستایی‌ها اجازه عبور مصالح برای انجام امور کشاورزی داده شود.

کد خبر 257616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز