همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری همایش هزار و پانصدمین سالگرد ولادت حضرت خدیجه(س) طی سال جاری را از اقدامات این وزارتخانه در مقابله با اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) اعلام کرد و افزود: خلق و نشر آثار مرتبط با پیامبر(ص) از اولویت‌های وزارت ارشاد است.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌و‌گوی با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، درباره اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) و لزوم واکنش به این امر گفت: ما از روز نخست این اقدام شنیع، فرای محکوم کردن آن، دائماً انتظارات و مطالباتی را که از اصحاب فکر و اندیشه و فرهنگ توقع می‌رفت یادآور و متذکر شده‌ایم که البته این گروه به‌خوبی احساس مسئولیت کرده‌اند.

وی همچنین ضمن اعلام اینکه کارهای بسیاری تا امروز در این باره انجام شده است، اظهار کرد: در سال گذشته فیلم سینمایی «راه بهشت» که راجع به حضرت محمد(ص) بود را در اکران دیدیم و هم اکنون نیز فیلمی با عنوان «عقاب صحرا» در دست ساخت است که موضوع این فیلم به صلح حدیبیه باز می‌گردد.

حسینی به تشریح برخی از فعالیت‌های این وزارتخانه در سال جاری پرداخت و گفت: ما همچنین اعلام کرده‌ایم که آثار مرتبط با پیامبر مهربانی و عطوفت، حضرت محمد(ص) از اولویت‌های اول ما در خلق آثار حوزه‌های نشر، تئاتر، هنرهای تجسمی، سینما و ... است.

به گفته وزیر ارشاد، در تمام جشنواره‌های سال جاری نیز بخش ویژه‌ پیامبر اعظم(ص) گنجانده شده است و معاونت هنری هم جشنواره‌ای در حوزه‌های خوشنویسی، نقاشی و... با محوریت خاتم الانبیا(ص) برپا کرده است.

حسینی از برپایی همایش حضرت خدیجه(س) خبر داد و گفت: این همایش در سال جاری و به مناسبت هزار و پانصدمین سالگرد ولادت آن حضرت برگزار می‌شود. در این جشنواره تلاش می‌شود به ابعاد شخصیتی آن حضرت به عنوان اولین زن مسلمان و کسی که تمام دارایی خود را در راه حمایت از پیامبر(ص) صرف و در دوران سخت شعب‌ابی‌طالب از آن حضرت دفاع کرده است، پرداخته شود.

وی ادامه داد: امروز همه باید همانند حضرت خدیجه(س) و سایر یاران وفادار پیامبر ختمی‌ مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص)، در مسیر حمایت از نبی اکرم(ص) پایمردی و فرهنگ مقاومت و پایداری بر ارزش‌ها را نهادینه کنیم.

حسینی در پایان یادآور شد: با آماده‌شدن و اکران فیلم مجید مجیدی امید داریم این اثر، نه‌تنها برای مردم ایران، بلکه در سطح جهانی به عنوان یک اثر فاخر معرفی شود و چهره نورانی و سراسر از محبت پیامبر(ص) را به جهانیان بیشتر معرفی کند.

کد خبر 189323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز