همشهری آنلاین: پشت پرده اهانت‌ها به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص)، یهودیان تندرو قرار دارند؛ گروهی که از ابتدای بعثت حضرت، به دلیل جهل و نادانی با اهانت و ‌هتک حرمت، سعی داشتند کینه و بغض خود را نسبت به ساحت مقدس نبی رحمت(ص) ابراز کنند.

قرآن

شیخ محمد الهلباوی، قاری و مبتهل برجسته مصری و داور بین‌المللی چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: خداوند متعال به پیامبر(ص) وعده داده است که ایشان را از شر مردم در امان نگاه خواهد داشت و مسلمانان بهترین واکنشی که می‌توانند به این‌گونه اهانت‌ها داشته باشند، برنامه‌ریزی برای پاسخ غیر مستقیم است.

وی در ادامه گفت: پشت پرده اهانت‌ها به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام، یهودیان تندرو قرار دارند؛ گروهی که از ابتدای بعثت رسول اعظم، به دلیل جهل و نادانی با اهانت و ‌هتک حرمت، سعی داشتند کینه و بغض خود را نسبت به ساحت مقدس نبی رحمت(ص) ابراز کنند.

الهلباوی در ادامه به مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان اشاره کرد و برگزاری چنین گردهمایی‌ها را پاسخی غیر مستقیم و قاطع به اهانت‌ها علیه ساحت مقدس اسلام و پیامبر(ص) دانست و گفت: اجرای چهارمین دوره این مسابقات در تبریز که با مشارکت نمایندگانی از 52 کشور جهان برگزار شد، عشق و علاقه مسلمانان به قرآن کریم و اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشت و این پاسخی غیر مستقیم اما صریح و واضح از سوی همه مسلمانان به موهنان به مقدسات اسلامی بود.

این قاری و مبتهل برجسته مصری با تأکید بر این‌که مردم دو کشور مصر و ایران بیشترین علاقه به قرآن و اهل بیت(ع) را دارند، تصریح کرد: در این مسابقات قرآنی که حول محور قرآن و اهل بیت(ع) برگزار شد، نمایندگانی از 52 کشور حضور داشتند و در سایر مسابقات قرآنی که در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، تعداد بیشتری شرکت می‌کنند و این مشارکت‌ها پاسخ واضح و صریحی به توهین‌ها است.

محمد الهلباوی تأکید کرد: دانشجویان مسلمان با گردهمایی در این محفل قرآنی با صراحت به موهنان اعلام کردند که ما مسلمان آفریده شده‌ایم و به اصول و تعالیم این دین آسمانی پایبند خواهیم ماند و توهین‌های شما در تضعیف ایمان ما کارساز نخواهد بود، چراکه حق تعالی در آیه 19 سوره مبارکه آل‌عمران نیز می‌فرماید «إِنَّ الدِّینَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ ...: در حقیقت دین نزد خدا همان اسلام است».

وی درباره برگزاری این دوره از مسابقات تصریح کرد: چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان در سطح بسیار بالایی برگزار شد و من از همه کشورها می‌خواهم که مسابقات خود را این‌گونه و در این سطح برگزار کنند.

الهلباوی همچنین درباره تأثیر حضور دانشجویانی از 52 کشور جهان در مسابقات قرآن کریم به‌ویژه در سایه بحران‌هایی که امروز جهان با آن‌ها روبه‌رو است، گفت: به نظر من قاریان و حافظان قرآن کریم دولت واحد و یگانه‌ای را تشکیل می‌دهند که من آن را به دولت قاریان نامگذاری می‌کنم.

وی افزود: تجمع دانشجویان قاری و حافظ قرآن کریم بدون شک در تربیت نسل قرآنی تأثیر خواهد داشت و نتایج این مسابقات را در بلندمدت و در سایر کشورهای جهان به چشم خواهیم دید.

الهلباوی در ادامه خواستار افزودن رشته‌های مرتبط با معانی واژگان قرآنی و تفسیر قرآن کریم به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان شد و نقطه ضعف متسابقان سایر کشورها را در معنی آیات قرآن دانست و گفت: دانشجویان شرکت‌کننده اگر بخواهند راه و روش قاریان بزرگ را در پیش بگیرند، باید به معانی و تفسیر آیات قرآن بپردازند و به آن آگاه باشند.

شیخ محمد الهلباوی، داور بین‌المللی چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان در پایان با ابراز مراتب تشکر و قدردانی خود از مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی) به خاطر اهتمام ورزیدن به تربیت حافظ و قاری قرآن کریم، از برگزارکنندگان این دوره از مسابقات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران که در هرچه بهتر برگزار شدن آن نقش داشتند، تشکر کرد.

کد خبر 186574
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز