همشهری آنلاین: با حضور سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت همایش توجیهی مدیران کاروان‌های زائران ایرانی با محور عملیات انتقال به مشاعر مقدسه و برگزاری مراسم برائت در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مکه مکرمه، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد موسوی مشاور رئیس جمهور در همایش" توجیهی مدیران کاروان‌ها" با بیان اینکه تاکنون شرایط حج آرامی برای زائران ایرانی سرزمین وحی رقم خورده است، گفت: در حج تمتع سال جاری شاخص‌های کیفی در بعد خدمات رسانی و رفاه ارتقا یافته که افزایش سطح خدمات نتیجه توکل بر خدا و عنایت امام زمان (عج) است.

رئیس سازمان حج و زیارت خطاب به مدیرا و مسئولان سازمان حج با اعلام اینکه چه امتیازی از این بهتر که در این شرایط به زائران خانه خدا خدمت کنید، اظهار داشت: همه شما سربازان امام زمان هستید و او امیرالحاج واقعی ماست که دارد امور را هدایت می‌کند پس کاری کنید که حضرت بقیةالله (عج) به ما نگاه کند.

این عضو شورای عالی حج با اشاره به اهمیت توجیه دقیق زائران، اظهار داشت: مدیر متوکل و قوی هیچ وقت در برابر مشکل زانو نمی زند و بدانید هیچ قفلی بدون کلید ساخته نشده پس با ابتکار و خلاقیت به سادگی می توانید راه برون رفت برای رهایی از نگرانی ها و مشکلات بیابید.

وی درباره برخی مسائل در هنگام استقرار حجاج در مشاعر توضیح داد: مدیران باید با بهره جستن از افراد راهنما بر اساس زمان تعیین شده بدون نگرانی زائران را در محل های تعیین شده مستقر و راهنمایی کنند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه حفظ نظافت محیط، تاکید کرد: با مذاکراتی که مسئولان وزارت حج عربستان سعودی انجام شده برای توسعه محل حلق از آنها خواستیم نیروهای ویژه ای برای جمع آوری و دفع زباله‌ها در نظر بگیرند تا امکان حفظ سلامتی حجاج فراهم شود.

به گزارش مهر، در همایش " توجیهی مدیران کاروان‌ها" با محور عملیات انتقال به مشاعر مقدسه و برگزاری مراسم برائت از مشرکان حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه برگزار شد.

کد خبر 188956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز