همشهری آنلاین: وزیر کشور با اشاره به مباحثی که اخیرا درباره تغییر مجری انتخابات مطرح شده است، خاطرنشان کرد که «طرح این‌گونه مباحث در آستانه انتخابات ضرورتی ندارد.»

مصطفی محمدنجار در حاشیه جلسه هیات دولت در روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره مصوبه روز گذشته کمیسیون‌ شوراهای مجلس مربوط به اجرای انتخابات، گفت: طبق قانون اساسی، کار اجرایی بر عهده قوه مجریه است و از 30 سال گذشته نیز انتخابات توسط وزارت کشور برگزار شده است. فکر نمی‌کنم در این شرایط که در آستانه انتخابات هستیم مطرح کردن این‌گونه مباحث ضرورتی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنابر فرمایش رهبری، باید برای تعیین سیاست‌های اساسی انتخابات اقدام شود؛ بنابراین نخست باید این موضوع مشخص شده و پس از آن اگر لازم باشد این بحث در مجلس شروع شود.

خبرنگار دیگری پرسید که آیا در این راستا نیاز به بازنگری در قانون اساسی است که وزیر کشور پاسخ داد: فکر می‌کنم این موضوع هم با اصل تفکیک قوا و هم با قانون اساسی مغایرت دارد، پیش از این نیز چنین بحثی مطرح شد ولی در شورای نگهبان تایید نشد.

به گزارش ایسنا، نجار خاطرنشان کرد: نظر ما به عنوان دولت این است که در این شرایط این موضوع به مصلحت نیست و از سوی دیگر با اصل تفکیک قوا و همچنین نظارت شورای نگهبان مغایرت دارد.

وی همچنین درباره زمان‌بندی انتخابات آتی نیز یادآور شد: دوستان ما از قبل فعالیت‌ها را در ستاد انتخابات شروع کرده‌اند، جدول زمان‌بندی نیز کاملا تعیین شده است.

وی درباره قطع شبکه‌های ماهواره ایران نیز اظهار کرد:‌ این موضوع نشان دهنده این است که آن‌ها به شدت از صدای انقلاب و حقانیت انقلاب به وحشت افتاده‌اند و کاملا شاهد برخورد دوگانه آن‌ها در این خصوص هستیم زیرا از یک سو از آزادی بیان حرف می‌زنند و از سوی دیگر می‌خواهند جلوی صدای ملت ایران را بگیرند.

وزیر کشور گفت: آن‌ها آن‌قدر متوجه نیستند که این کار در واقع تحریک بیشتری در فضای رسانه و مردم جهان برای شنیدن صدای ملت ایران ایجاد می‌کند.

کد خبر 188947
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز