یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گفته می‌شود خمیس قذافی یک سال بعد از مرگ پدرش کشته شد.

گزارش‌ها حاکی از این است که جسد او بعد از درگیری در بنی ولید بین نیروهای طرفدار معمر قذافی و  شبه‌نظامیان وفادار به دولت جدید لیبی، پیدا شده است.

این خبر با بیانیه‌ای کوتاه از سوی رئیس‌ کنگره ملی لیبی، عمر حمدان که از کشته شدن پسر 28 ساله قذافی در یک "نبرد" خبر داده، تایید شد.

نیروهای دولتی  گزارش دادند بعد از 4 روز درگیری در بنی‌ولید 13 نفر کشته و 121 نفر مجروح شدند. مردم مصراته با شنیدن خبر کشته شدن خمیس به خیابان ها آمده و جشن و پایکوبی کردند. مصراته سومین شهر لیبی مدت 6 ماه در محاصره بریگاد 32 خمیس بود. گفته می‌شود این بریگاد در شهر موردنظر مرتکب قتل دسته جمعی، تجاوز و شکنجه شده است.

باتوجه به این که پیش از این چندین بار خبر مرگ خمیس اعلام شده بود این بار کسی نمی‌توانست صد در صد این ماجرا را بپذیرد.خبرها حاکی از این است که جسد او را به مصراته می‌برند، شهری که درست یک سال پیش در اکتبر 2011 جسد پدرش را برای نشان دادن به مردم به آنجا بردند تا بعد در مکانی نامعلوم دفن شد.

moreدفن قذافی

این خبر در حالی منتشر می‌شود که گزارش‌هایی درباره دستگیری سخنگوی پیشین قذافی، موسی ابراهیم نیز که قصد داشته از بنی‌ولید فرار کند؛ شنیده می‌شود.سخنگوی ارتش لیبی، محمد القندوس اظهار داشت از نظر آنها بنی ولید بهشت و مکان امن مسئولان پیشین رژیم قذافی است.

از سوی دیگر پس از انتشار خبر دستگیری ابراهیم، در فیس بوک فایلی که گفته می‌شود صدای اوست منتشر شده که در آن موسی ابراهیم خبر دستگیری اش را تکذیب می‌کند.

کد خبر 188443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز