سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: درگیری نیروهای شورای انتقالی لیبی با یک گروه مسلح ناشناس که خود را از انقلابیون معرفی می کنند، دو زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، روز سه شنبه درگیری هایی میان نیروهای وابسته به شورای انتقالی لیبی و افراد مسلح در این کشور انجام شد که به زخمی شدن دو نفر منجر شد.

شاهدان عینی به خبرگزاری آلمان اعلام کردند که بعد از درگیری ها سکوت شکننده ای بر شهر حاکم شده است.

گزارش‌های ارسالی از شهر لیبی ساعاتی پیش از درگیری های شدیدی حکایت داشت که در پایتخت این کشور میان نیروهای شورای انتقالی و افراد مسلحی که خود را از انقلابیون لیبی می خواندند و بر یکی از ساختمان های این شهر مسلط شده بودند، ایجاد شده بود.

خبرنگار الجزیره نیز خبر داد که نیروهای از وزارت کشور لیبی به سوی ساختمان قدیم وزارت اطلاعات در خیابان الزاویه که بیشتر مقرهای وزارتی و ساختمان نخست وزیری در آن قرار دارد رفتند و با این افراد درگیر شدند.

پیش از این وزارت کشور لیبی به این گروهها هشدار داده بود که باید این ساختمان را ترک کنند، اما آنها این هشدار را رد کرده بودند. البته برخی منابع اعلام کردند که ممکن است این درگیری ها تلفاتی نیز در پی داشته باشد.

اخیرا شورای انتقالی لیبی به بهانه برقراری امنیت و نیز مبارزه با گروه‌های القاعده خلع سلاح انقلابیون را در دستور کار خود قرار داده و خواستار ادغام آنها در ارتش است ؛ اقدامی که با مخالفت شدید انقلابیون مواجه شده است.

انقلابیون معتقدند که عناصر رژیم سابق همچنان بر اریکه قدرت هستند و خواستار پاکسازی حکومت از عناصر رژیم سابق و تحقق اهداف مورد نظر انقلاب هستند.

کد خبر 155937
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز