همشهری‌آنلاین: هزاران نفر از مردم لیبی با برگزاری تظاهرات در شهر طرابلس، پایتخت این کشور و شهر بنغازی مخالفت خود را با تلاش‌ها برای خودمختاری در استان البریقه اعلام کرده‌اند

lybia

تظاهرکنندگان روز جمعه (۱۹ اسفند، ۹ مارس) در شهر بنغازی با سر دادن شعارهای مختلف و در دست داشتن پرچم لیبی از شورای ملی انتقالی لیبی خواستند با جریان‌های اخیر در برخی از استان‌ها، برای جدایی از دولت مرکزی مقابله کند.

تظاهرکنندگان در مرکز شهر بنغازی شعار "شرم بر شما به خاطر جدا کردن لیبی به دستان خود" سر می‌دادند.

در پایتخت لیبی هم، صدها نفر با برپایی تظاهرات شعارهایی علیه تلاش‌ها برای خودمختاری برخی از استان‌های این کشور سر دادند. مخالفان فریاد می‌زدند: "بنغازی؛ با روح و خون تو را آزاد می‌کنیم."

این تظاهرات در پی آن برگزار شد که رهبران و نمایندگان برخی از قبایل، استان البریقه را به عنوان "منطقه نیمه خودمختار" و شهر بنغازی را به عنوان مرکز آن اعلام کردند.

این در حالی است که رهبران قبیله‌ای اعلام کردند به دنبال تجزیه لیبی نیستند، اما سعی می‌کنند به سال‌ها تبعیضی که در دوارن حکومت قذافی به این مناطق تحمیل شده است، پایان دهند.

استان البریقه نزدیک به نیمی از مساحت لیبی را در بر می‌گیرد که از مرکز با غرب مصر و از جنوب با کشورهای سودان و چاد هم‌مرز است.

کد خبر 163224
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز