همشهری آنلاین: روابط دوجانبه تهران – مسکو، همکاریهای جامع دو کشور در حوزه‌های مختلف، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی بویژه مسئله سوریه و هسته‌ای در دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این ملاقات که روز جمعه در حاشیه برگزاری شصت و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک صورت گرفت، علی اکبر صالحی و سرگئی لاوروف با ابراز رضایت از روند پیشرفت مناسبات دوجانبه، بر ضرورت هماهنگی، همفکری و همکاری بیشتر در قبال تحولات منطقه‌ای و بین المللی و استمرار رایزنیهای فیمابین تاکید کردند.

صالحی در این دیدار با اشاره به روابط نزدیک تهران - مسکو و ابراز رضایت از همکاریهای فیمابین، مشترکات فراوان در دیدگاه دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله سوریه را یادآور شد.

سرگئی لاوروف نیز با اشاره به اینکه مسکو همواره بر ضرورت و اهمیت مشارکت ایران در پروسه حل و فصل مسئله سوریه تاکید نموده است، لزوم کمک همه اطراف و استمرار رایزنی با کشورمان برای حل و فصل مسئله سوریه را خاطرنشان ساخت.

گزارش مهر حاکی است: در این ملاقات طرفین بر ضرورت حل مسئله سوریه در چارچوب یک طرح سوری - سوری و بصورت مسالمت آمیز و با کمک تلاشهای جمعی و حمایت از ماموریت اخضر ابراهیمی بعنوان‌ مرجعی بیطرف و بدون دخالت دیگران تاکید کردند.

در ادامه این ملاقات موضوع هسته‌ای ایران و تصمیم نشست روز گذشته کشورهای 1+5 برای ادامه گفتگوها با ایران نیز مورد توجه قرار گرفت.

برگزاری کمیسیون مشترک در زمان مناسب در آینده نیز از جمله محورهای مذاکرات دو وزیر بود.

لاوروف در این ملاقات ضمن تبریک بمناسبت برگزاری موفقیت آمیز اجلاس سران عدم تعهد در ایران، از صالحی برای سفر به روسیه دعوت بعمل آورد.

 

کد خبر 186150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز