گروه بورس: تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد، میزان پیش‌بینی سود شرکت‌های بورس با ثبت رکورد تازه‌ای به 23هزارو 257میلیارد تومان رسیده است.

بورس

به گزارش همشهری، با وجود آنکه قیمت سهام بسیاری از شرکت‌های بورس در نیمه اول سال کاهش یافت اما روند سود آوری شرکت‌های بورس همچنان صعودی است. کارشناسان دلیل افزایش سود شرکت‌های بورس را ناشی از افزایش قیمت ارز و همچنین افزایش نرخ تورم که باعث افزایش فروش شرکت‌ها می‌شود، می‌دانند.

325شرکت بورس در تازه‌ترین گزارش‌های مالی خود اعلام کردند در مجموع برای سال مالی 91مبلغ 23هزارو257میلیارد تومان سود به‌دست خواهند آورند. این بالاترین میزان تولید سود در طول تاریخ بورس است. این اطلاعات نشان می‌دهد پیش‌بینی سود شرکت‌های بورس نسبت به‌ماه گذشته 133میلیارد تومان افزایش یافته است و متوسط پیش‌بینی سود کل بورس برای هر سهم از 51تومان به 53تومان رسیده است. این به آن معناست که اگر سرمایه‌گذاران در کل سهام موجود در بورس سرمایه‌گذاری کنند به‌طور متوسط 53تومان سود به‌ازای هر سهم به‌دست خواهند آورند.

بانک‌ها همچنان در صدر

گزارش‌های رسمی بورس تهران همچنین نشان می‌دهد که صنعت بانکداری همچنان پرسود‌ترین صنعت بازار سرمایه است چرا که مجموع سود 10بانک حاضر در بورس تهران نسبت به همه صنایع بیشتر بوده است. 10بانک حاضر در بورس تهران شامل بانک‌های پاسارگاد، پارسیان، کارآفرین، اقتصاد نوین، صادرات، تجارت، ملت، انصار، سینا و پست بانک پیش‌بینی کرده‌اند که در سال مالی جاری مجموعا چهار هزارو 768میلیارد تومان سود به‌دست بیاورند. بخش اعظم این سود به بانک پاسارگاد اختصاص دارد و پس از آن بانک‌های ملت و پارسیان در رده‌های بعدی قرار دارند. بانک پاسارگاد پیش‌بینی کرده است در سال مالی 91 مجموعا هزارمیلیارد تومان سود به‌دست بیاورد.

پس از صنعت بانکداری، گروه فلزات اساسی با پیش‌بینی سودی معادل سه‌هزار و 300میلیارد تومان در جایگاه دوم بورس جای گرفته است. این گروه شامل 23شرکت است.گروه‌های محصولات شیمیایی و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی هم به‌ترتیب با پیش‌بینی سودی برابر با 3.1 و 2.6 هزار میلیارد تومان در رده‌های سوم تا چهارم بورس به لحاظ بیشترین میزان سودآوری قرار گرفته‌اند.

کد خبر 185668
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز