چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

شاخص بورس تهران روز چهارشنبه به رشد شتابان خود ادامه داد و با صعودی دو درصدی برای نخستین‌بار از مرز 28هزار واحد عبور کرد.

به گزارش همشهری، در معاملات دیروز بورس تهران شاخص کل 692واحد افزایش یافت. این بیشترین میزان رشد روزانه شاخص در طول امسال است.به این ترتیب درآخرین روز کاری هفته، شاخص کل به رقم 28هزار و 132واحد رسید. شاخص صنعت هم با رشد 606واحدی به رقم 22هزار و 993واحد رسید. دیروز شاخص بازار اول 616واحد و شاخص بازار دوم 649واحد افزایش یافت.

دیروز 511میلیون سهم به ارزش یک هزار و 516میلیارد ریال دادوستد شد که بیشترین حجم معاملات به سهام شرکت‌های مخابرات، بانک پاسارگاد، پالایش نفت بندرعباس، توسعه معادن و فلزات، ایران‌خودرو، فولاد مبارکه، ملی مس، گسترش نفت و گاز پارسیان، نیرو محرکه و سرمایه‌گذاری غدیر اختصاص داشت.

فعالان بازار سهام همچنین شاهد ثبت 28میلیون تقاضای خرید برای سهام شرکت‌های سیمان فارس و خوزستان، هفت میلیون تقاضا برای سیمان غرب و هشت میلیون تقاضا برای سیمان تهران بودند. ارزش روز بازار سهام درپایان مبادلات روز چهارشنبه به 127هزار میلیارد تومان رسید.

به باور کارشناسان رشد قیمت ارز در کنار آزادسازی قیمت کالاهایی مانند سیمان و انواع فلزات و انتشار شایعه آزادسازی قیمت خودرو، موجب شده تا بازار سهام ظرف دوروز گذشته شاهد ثبت رکوردهای پی در پی باشد.در عین حال سیدعلی حسینی، معاون سازمان بورس به سهامداران مخصوصا سرمایه‌گذاران خرد توصیه کرد: با احتیاط عمل کنند. سرمایه‌گذاران روی صنایعی سرمایه‌گذاری کنند که از آنها شناخت کافی دارند، چون هرچند ممکن است شاخص رشد کند اما اگر سرمایه‌گذاران اشتباه تحلیل و تصمیم‌گیری کنند ممکن است با زیان روبه‌رو شوند.

کد خبر 185955
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز