همشهری آنلاین: رسانه های خبری از تظاهرات گسترده مردم پرتغال در شهر لیسبون و مردم اسپانیا در شهر مادرید در اعتراض به سیاستهای ریاضت اقتصادی دولت خبر دادند.

تظاهرات گسترده علیه سیاست های اقتصادی دولت در اسپانیا و پرتغال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، دهها هزار نفر از مردم پرتغال روز شنبه در اعتراض به سیاست های ریاضت اقتصادی دولت به خیابان های شهر لیسبون آمدند.

رسانه های خبری از به خشونت کشیده شدن درگیری ها میان معترضین و پلیس خبر داده و اعلام کردند که شماری از تظاهرات کنندگان گوجه فرنگی، بطری آب و ترقه به سوی پلیس پرتاب کردند.

پلیس مقابل دفتر صندوق بین المللی پول به حالت آماده باش در آمده بود و یک هلیکوپتر پلیس نیز اوضاع را از فراز شهر نظارت می کرد.

فاکس نیوز نیز در مطلبی نوشت: دهها هزار نفر از مردم اسپانیا روز گذشته تظاهراتی را در شهر مادرید پایتخت این کشور در اعتراض به تدابیر ریاضت طلبانه برگزار کرده و خواستار برگزاری یک همه پرسی درباره این طرح ها شدند.

بر اساس منابع رسمی در این تظاهرات 65هزار نفر شرکت کردند و حدود 507 اتوبوس معترضین را از شهرهای مختلف اسپانیا به مادرید منتقل کردند.

این تظاهرات بسیار گسترده را دو اتحادیه بزرگ کارگری اسپانیا به همراه 150 سازمان کوچکتر سازماندهی کردند.

دولت اسپانیا میزان ریاضتها را در سال آتی 38 میلیارد و 956 میلیون یورو و در سال 2014 مبلغ 50 میلیارد و 75 میلیون یورو اعلام کرده است.

پیش بینی می شود که بر اساس این طرح تولید ناخالص داخلی اسپانیا در سال 2013 حدود 0.5 درصد کاهش یابد، اما در سال 2014 حدود 1.2 درصد به خاطر بهبود مصرف خصوصی، سرمایه گذاری و اصلاحات ساختاری افزایش یابد.

بدین ترتیب کسری بودجه اسپانیا در سال آتی 4.5 درصد تولیدات ناخالص داخلی و در سال 2014 به 2.8 درصد می رسد.

این طرح پس از آنکه "ماریو دراگی" رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد این بانک هرگونه اقدام غیرمتداولی را برای کاهش فشار بر بازار انجام می دهد، اعلام شد.

دولت "ماریانا راخوی" پس از روی کار آمدن در دسامبر گذشته با چالشهای اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می کند و در تلاش برای کاهش کسری بوجه به 5.3 درصد در پایان سال 2012 است.

کد خبر 184722
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز