چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: درگیری میان پلیس اسپانیا و تظاهرکنندگانی که برای اعتراض به برنامه‌های ریاضتی در این کشور تجمع کرده بودند، بالا گرفت و در نهایت پلیس برای متفرق کردن معترضان مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد.

درگیری پلیس با تظاهرکنندگان در مادرید

به گزارش ایسنا، پلیس ضدشورش اسپانیا با گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور به معترضان خشمگین از بحران اقتصادی در نزدیکی پارلمان اسپانیا حمله کردند، در این درگیری‌ها بیش از 60 تن زخمی شدند.

نیروهای اضطراری گفتند که بیش از 60 تن در جریان اعتراض‌ها زخمی شده‌اند که 27 تن از آنها نیروهای پلیس و 26 تن دیگر از مردم عادی هستند.

نیروهای امنیتی مستقر در اطراف ساختمان مجلس تلاش کردند تا از ورود تظاهرکنندگان به این ساختمان جلوگیری به عمل آورند.

تظاهرکنندگان که اغلب آنها را جوانان تشکیل می‌دادند، به برنامه‌های ریاضتی دولت معترض بودند.

در این درگیری پلیس از گلوله‌های پلاستیکی و باتوم برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کرد.

یورونیوز گزارش داد، در این درگیری حداقل 9 تن از معترضان زخمی و 15 تن دیگر دستگیر شدند.

صدها پلیس ضدشورش از صبح روز سه‌شنبه با بستن خیابان‌های اطراف پارلمان و کنترل کارت‌های شناسایی افراد، فقط به نمایندگان و ساکنان خیابان‌های مجاور اجازه تردد می‌دادند.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای «این حکومت دیکتاتوری است»، «دموکراسی را نجات دهیم» و «آنها نماینده ما نیستند» به شدت به تدابیر ریاضت اقتصادی دولت محافظه‌کار ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا اعتراض کردند.

به دنبال اعلام این تظاهرات، دولت اسپانیا هشدار داده بود که کسانی که در عملکرد پارلمان اختلال ایجاد کنند، به شش ماه تا یک سال حبس محکوم خواهند شد.

قرار است روز پنجشنبه دولت بودجه اقتصادی سال جدید را به مجلس ارائه کند. گمان می‌رود دولت اسپانیا برای بهبود بحران اقتصادی، در بودجه جدید صرفه‌جویی بیشتری نسبت به قبل به اجرا بگذارد. دولت اسپانیا اخیرا با مشکلات اقتصادی جدی روبه‌رو بوده است.

کد خبر 185939
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز