همشهری آنلاین: سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران گفت: سوریه به عنوان محور مقاومت در نبرد حق و باطل، پیروز نهایی است.

حامد حسن

حامد حسن در همایش حمایت از مقاومت مردم و دولت سوریه ضمن بیان روابط دیرینه و دوستانه جمهوری اسلامی ایران و سوریه گفت: روابط ایران و سوریه و حمایت‌های این دو کشور از یکدیگر در شرایط مختلف به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، در راستای منافع دو ملت و همچنین ملت‌های مسلمان بوده است و همین روابط باعث ایستادگی و شکست‌ناپذیری محور مقاومت در برابر سلطه‌گران و زورگویان نظام استکباری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تحرکاتی که امروز در سوریه وجود دارد به هیچ وجه به خاطر اصلاحات نیست چرا که ما در سوریه، انتخابات، قانون اساسی، سازمان‌های مردمی و احزاب سیاسی مختلف داریم و تکثرگرایی در این کشور حاکم است.

حامد حسن اضافه کرد: چیزی که در سوریه جریان دارد یک توطئه است نه یک خواست و اراده ملی، چرا که اکثریت قریب به اتفاق مردم از رییس‌جمهور و اصلاحات وی حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا از آذربایجان غربی سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران همچنین به حمایت برخی کشورهای اسلامی از اقدامات خشونت آمیز گروههای تروریستی، تکفیری و وهابی در سوریه اشاره کرد و گفت: کشورهایی مثل ترکیه، عربستان و قطر میلیاردها دلار برای تجهیز تروریست‌ها هزینه می کنند و حتی ترکیه مرزهای خود را به روی تروریست‌های تکفیری برای ورود به کشور سوریه گشوده است.

وی هدف دشمنان را از توطئه‌چینی در کشورهای اسلامی، ضربه زدن به اسلام و تضعیف همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی عنوان کرد و گفت: مسلمانان نباید فریب حربه‌های دشمنان اسلام را بخورند و باید با اتحاد و همبستگی در برابر معاندین اسلام و مسلمین ایستادگی نمایند.

حامد حسن در پایان سخنان خود تاکید کرد: سوریه، مقاومت را ادامه می‌دهد تا پیروز شود، پیروزی که یک نظم جهانی جدید و عاری از رژیم غاصب صهیونیستی و ظلم و ستم ایجاد خواهد نمود.

کد خبر 184704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز