همشهری آنلاین: مشاور رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس، با یادآوری دیدار اخضر ابراهیمی و بشار اسد در دمشق تصریح کرد: وی می‌داند در ارائه هر‌گونه راه‌حلی برای حل بحران سوریه، باید دولت دمشق را به عنوان رکن اساسی مد نظر قرار دهد.

حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارات جدید اخضر ابراهیمی مبنی بر اینکه مداخله نظامی در سوریه به معنی شکست تلاش‌های دیپلماتیک است و باید از نظرات کشور‌های دارای نفوذ و تاثیر در سوریه استفاده کرد، تصریح کرد: این اظهارات واقع‌بینانه و مورد تایید جمهوری اسلامی ایران است.

مشاور رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، با یادآوری دیدار اخضر ابراهیمی و بشار اسد در دمشق، افزود: اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل در سوریه، می‌داند در ارائه هر‌گونه راه‌حل، باید دولت دمشق را به عنوان یک رکن اساسی مدنظر قرار دهد.

شیخ‌الاسلام، با تاکید بر اظهارات ابراهیمی مبنی بر اینکه حل بحران سوریه باید از طریق مردم این کشور صورت گیرد، گفت: تاکید بر یک راه‌حل سوری- سوری در حل بحران داخلی سوریه نشان‌دهنده بی‌نتیجه بودن راه‌حل کشور‌های زیاده‌خواه نظام بین‌الملل و ناامید شدن از راهکار نظامی در براندازی دولت اسد است.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس، درباره دیدار اخضر ابراهیمی با سفیر ایران در سوریه، یادآور شد: وی برای حل بحران سوریه از ایران بازدید خواهد کرد و نظرات جمهوری اسلامی ایران را جویا می‌شود که این نشان‌دهنده نقش کلیدی ایران در منطقه و حل بحران سوریه است.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه ابراهیمی به دنبال راه‌حلی سیاسی و پایان دادن به خونریزی و تروریسم است، افزود: درک و تحلیل نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بیشتر از گذشته شده و با کسب اطلاعات از وضعیت سوریه و حمایت مردمی از دولت اسد، راهکار‌های نظامی را فاقد اعتبار می‌خواند.

وی گفت: قدرت‌های بزرگ به یاری قدرت تبلیغاتی و مالی خود سعی در انحراف افکار عمومی و القای این امر دارند که در سوریه ناآرامی و اغتشاش دایمی وجود دارد و با وارونه جلوه دادن واقعیت در تلاش هستند دولت اسد را غیر‌مردمی معرفی کنند.

مشاور رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس، افزود: این در حالی است که پشتیبانی مردم از دولت اسد در طول این ۲۰ ماه از آغاز بحران، باعث ایستادگی در برابر قدرت‌های خارجی و کمک‌های مالی و تسلیحاتی آنان به معارضان شده است و این اینکه گروه‌های معارضه خود را تسلیم قدرت‌های خارجی کرده‌اند و مردم سوریه را در این مسیر قربانی کرده‌اند، موقعیت آنان را به شدت تقلیل داده و در عوض منجر به ارتقای جایگاه و افزایش مشروعیت داخلی دولت سوریه شده است.

اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه امروز با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در «دمشق»پایتخت این کشور دیدار کرد.

کد خبر 184803
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز