همشهری آنلاین: تن ندادن «اخضر ابراهیمی»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به خواسته‌های قطر به شدت خشم وزیر خارجه این کشور را برانگیخت و همین موجب شد تا وی در نشست وزرای خارجه عرب با ابراهیمی حضور نداشته باشد.

brahimi

به گزارش فارس ،روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» در گزارشی به نقل از یک دیپلمات عرب پرده از راز عصبانیت شیخ «حمد بن جاسم»، وزیر خارجه و نخست وزیر قطر از فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برداشت.

این روزنامه به نقل از این دیپلمات عرب نوشت که هنگام حضور «اخضر ابراهیمی» در قاهره شیخ حمد از وی می‌خواهد که برای دیدارش به مقر اقامت شیخ حمد در هتل «فور سیزونز» برود، اما ابراهیمی این خواسته شیخ حمد را رد می‌کند.

ابراهیمی به شیخ حمد پیغام می‌دهد، در صورتی که خواهان ملاقات با اوست، می‌تواند به محل اقامتش بیاید و به این ترتیب شیخ حمد برای دیدار با ابراهیمی راهی محل اقامتش می‌شود.

از سوی دیگر این منبع آگاه تاکید می‌کند که شیخ حمد هنگام دیدار با ابراهیمی از وی خواسته‌هایی داشته که با مخالفت و پاسخ منفی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه مواجه می‌شود.

از جمله خواسته‌های طرف قطری از ابراهیمی تعیین مدت ماموریت خود در سوریه و انتقال قدرت در این کشور براساس خواست برخی کشورها بوده است.

ابراهیمی نیز در پاسخ به حمد می‌گوید که وی اینگونه نمی‌تواند کار کند، من فرستاده دبیرکل سازمان ملل هستم و نمی‌خواهم کسی برایم مشخص کند که چه کار کنم.

این پاسخ شیخ حمد را خمشگین کرده و موجب می‌شود، با عصبانیت محل اقامت ابراهیمی را ترک کند و در دیدار ابراهیمی با سفرای اتحادیه عرب حضور نداشته باشد.

این دیپلمات عرب تاکید کرد که ابراهیمی خواهان مطلع شدن از دیدگاه و موضع همه طرف‌ها درباره سوریه از جمله ایران است و نمی‌خواهد ارتباطی با طرح‌هایی که تاکنون ارائه شده داشته باشد یا بار دیگر آنها را مطرح کند.

کد خبر 184863
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز