شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: به‌رغم وعده‌های قبلی مسئولان برای کاهش قیمت شیر و لبنیات خبری از کاهش قیمت‌ها نیست و فراورده‌های لبنی کم چرب در بازار کمیاب شده است.

لبنیات

با وجود این مسئولان بار دیگر وعده‌ کاهش قیمت‌ها تا سه‌شنبه هفته جاری را مطرح کرده‌اند.دبیر انجمن صنایع لبنی با پیش‌بینی کاهش قیمت لبنیات از سه‌شنبه هفته جاری گفت: قیمت لبنیات در جلسه روز سه‌شنبه ستاد تنظیم بازار تعیین و با توجه به متعادل شدن قیمت شیر خام، نرخ فراورده‌های لبنی نیز کاهش می‌یابد. رضا باکری در مورد اجرایی شدن مصوبات روز سه‌شنبه گذشته خرید شیر از دامداران گفت: قرار بود وزارتخانه‌های کشور، جهادکشاورزی و صنعت مفاد مصوبات را برای اجرا به سراسر کشور ابلاغ کنند اما تاکنون چنین ابلاغی به دست ما نرسیده است.

نهاده‌های ارزان قیمت توزیع نشد

رئیس اتحادیه مرکزی دامداران با بیان اینکه کمبود شیر خام عامل گرانی شیر و لبنیات نیست،گفت: افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی در بازار ناشی از افزایش هزینه‌های تمام‌شده تولید است. سیروس روستا با گلایه از نبود نظارت بر بازار نهاده‌های دامی به ایسنا گفت: درحالی‌که طبق تفاهمنامه منعقد‌شده باید هر کیلو کنجاله سویا 900تومان و هر کیلو سبوس گندم 280تومان در اختیار دامداران قرار گیرد اما این محصولات در بازار آزاد به‌ترتیب کیلویی1200تومان و 480تومان عرضه می‌شود و تاکنون نهاده ارزان در اختیار تولید‌کنندگان قرار نگرفته است.

کد خبر 184621
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز